اخبارمرسدس
موضوعات داغ

چرا بارسلونا کلید سرنوشت مرسدس را در سال۲۰۲۲ در دست دارد؟

مرسدس فصل ۲۰۲۲ فرمول 1 خود را به ظاهر خوب آغاز کرد. در اولین جلسه پیست پیش فصل در بارسلونا، لوئیس همیلتون در صدر جدول زمانی قرار گرفت و هم تیمی اش جورج راسل پس از او قرار گرفت . مکس ورشتاپن در جایگاه سوم، بیش از سه دهم با راسل و چهار دهم با همیلتون فاصله داشت. به نظر می رسید اوضاع خوب پیش می رود.

همه اینها در اولین آزمون رسمی 2022 در بحرین تغییر کرد ، زمانی که اکثر تیم ها مفاهیم واقعی 2022 خود را فاش کردند. مرسدس بنز همه را با جایگزینی راه حل مرسوم تر ساید پاد خود با مفهومی رادیکال سایدپاد صفر ‘zero sidepod’ شوکه کرد . اساساً این خودرو دارای پایه‌های مینیمالیستی بود و شایعات حول و حوش این بود که خودرو می‌تواند یک ثانیه سریع‌تر از بقیه باشد.. نتایج شبیه ساز و تونل باد امیدوارکننده بود، اما هنگامی که ماشین به مسیر رفت، بلافاصله مشخص شد که از گراز دریایی شدید رنج می برد. ظاهرا شبیه ساز و تونل باد راهی برای پیش بینی این اثر نداشتند و متاسفانه برای مرسدس، لپ تایم های آنها رقابتی نبود.

امیدها زیاد بود که تیم بتواند کاری را پیش از اولین مسابقه فصل در بحرین انجام دهد، اما چنین نشد. در حالی که نتایج مسابقه بهتر از آزمایش بود، هیچ شکی وجود نداشت که مشکلات حل نشد و مرسدس به احتمال زیاد سومین خودروی سریع را در بین سازندگان داشت. مسابقات بعدی بیشتر شبیه به هم بودند، برخی بهتر، برخی بدتر، اما مشکل حیاتی گراز دریایی همچنان پابرجا بود.


این امر باعث شد برخی خواهان بازگشت مرسدس به مفهوم سنتی قدیمی تر خود شوند، مفهومی که در جریان پیست بارسلونا از آن استفاده کردند. با این حال، هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم این نسخه از W13 در برابر خودروهای به روز شده ای که سایر تیم ها برای آزمایش بحرین معرفی کرده اند، چگونه عمل می کند. علاوه بر این، هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم W13 “قدیمی” در برابر “سایدپاد صفر” جدید چگونه عمل می کند. دلیل آن ساده است، این دو نسخه هرگز در یک مسیر یکسان اجرا نشدند. با این حال، این وضعیت در روز جمعه تغییر خواهد کرد، زمانی که W13 “جدید” برای اولین بار در تاریخ به پیست بارسلون خواهد رفت.

این به مرسدس اجازه می دهد تا برای اولین بار این دو مفهوم را در یک پیست، خارج از شبیه ساز مقایسه کند. این همچنین نشان می‌دهد که آیا مفهوم سایدپاد صفر «زیرو ساید پاد» راهگشا بوده است یا خیر، و آیا بازگشت به خودرو با مشخصات قدیمی منطقی است یا خیر. پس از گرندپری میامی ، توتو وولف ، رئیس تیم، احتمال بازگشت به نسخه قدیمی را رد نکرد، اما او همچنین بر اعتقاد تیم به مفهوم فعلی آنها تأکید کرد.

اتریشی گفت: “خب، من چیزی را تخفیف نمی دهم.”

اما ما باید به همه افرادی که در گذشته خودروهای مسابقه‌ای عالی تولید کرده‌اند، از شک و تردید بهره ببریم، و ما معتقدیم که این مسیری است که باید عمیق تر رفت و‌تحقیق بیشتری انجام داد.

ولف در پایان گفت: «بارسلونا قطعاً زمانی خواهد بود که بتوانیم با آنچه در ماه فوریه (در جلسه پیست بارسلونا) دیده‌ایم ارتباط برقرار کنیم و داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کنیم.

بعداً او توضیح داد که چرا گرندپری اسپانیا برای تیمش حیاتی خواهد بود.

بخش خوب و قسمت بد مفهوم چیست؟ این سوالی است که فقط خودتان می توانید به آن پاسخ دهید.

من بعد از بارسلونا به دنبال پاسخ خواهم بود، زیرا این ارتباط واقعی ماست. تا آن موقع در آینه به خودمان نگاه کنیم و بگوییم اشتباه می کنیم یا نه.

جیمز وولز، مدیر استراتژی موتوراسپرت این تیم، در مورد اینکه بارسلونا ممکن است کلید حل مشکلات مرسدس را در دست داشته باشد، بیان کرد.

ما هنوز با این ماشین به بارسلونا نرفته ایم. ما با مشخصات قدیمی در بارسلونا بودیم.» وولز توضیح داد.

این نکته جالب یادگیری است. ما می‌توانیم روی شن‌ها خط بکشیم و آن را با راه‌حل‌های آیرودینامیکی که در آن زمان داشتیم مقایسه کنیم.»

بنابراین، پس از اینکه مرسدس قادر به مقایسه این دو مفهومی در یک مسیر باشد، می‌تواند تصمیم بگیرد که از نظر توسعه در ادامه سال کدام مسیر را طی کند. همچنین برای تعیین اینکه آیا می توان فصل 2022 را نجات داد، بسیار مهم خواهد بود. بنابراین، شکی نیست که بارسلون این آخر هفته کلید آینده مرسدس را در دست دارد، اما امیدواریم که کلید باز کردن پتانسیل W13 را نیز در اختیار داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x