“پیاستری در تعیین خط اسپرینت (مسابقه سرعتی) در پیست اسپا، با پیشی گرفتن از ورشتاپن و نوریس، جایگاه اول را به دست آورد.”

“اسکار پیاستری از تیم مکلارن، با یک دور فوقالعاده در مرحله SQ3 در بلژیک، پول پوزیشن (جایگاه اول) مسابقه سرعتی (اسپرینت) را از آن خود کرد.”
پول پوزیشن اسپرینت بلژیک برای اسکار پیاستری ،، اسکار پیاستری از تیم مکلارن، پول پوزیشن مسابقه اسپرینت (سرعتی) گرندپری بلژیک این آخر هفته را به دست آورد و با تقریباً نیم ثانیه اختلاف، مکس ورشتاپن را شکست داد.
همتیمیاش در مکلارن، لاندو نوریس، نیز توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد.در مرحله نهایی تعیین خط، تیمها تنها مجاز به استفاده از یک ست لاستیک سافت پیرلی بودند. به همین دلیل، هر ۱۰ راننده تا لحظات پایانی منتظر ماندند تا برای یک دور سریع در پیست “اسپا-فرانکورشان” وارد پیست شوند. ورشتاپن و دو راننده مکلارن از شانسهای اصلی برای کسب رده اول محسوب میشدند.نوریس اولین کسی بود که زمان ثبت کرد؛ این راننده بریتانیایی زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۱۲۸ ثانیه را به ثبت رساند که توسط ورشتاپن (با زمان ۱ دقیقه و ۴۰.۹۸۷ ثانیه) بهتر شد. اما هیچکدام نتوانستند پیاستری را شکست دهند؛ راننده استرالیایی با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۰.۵۱۰ ثانیه در صدر قرار گرفت.شارل لکلرک از فراری با تقریباً هشت دهم ثانیه اختلاف، بهترین نفر بعد از سه رده اول بود. پس از او، استبان اوکون از تیم هاس عملکرد قابل توجهی داشت و همتیمیاش الیور بیرمن هفتم شد، در حالی که کارلوس ساینز از ویلیامز بین این دو راننده هاس قرار گرفت.پیر گسلی از آلپین، پس از ثبت زمان خوبی در مرحله SQ2 و رسیدن به مرحله نهایی تعیین خط، هشتم شد. ایساک حاجار از “ریسینگ بولز” و گابریل بورتولتو از “کیک سائوبر” نیز ۱۰ نفر برتر را پیش از مسابقه اسپرینت روز شنبه تکمیل کردند.
رده | DRIVER | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:41.769 | 1:42.128 | 1:40.510 |
2 | ![]() | 1:42.043 | 1:41.583 | 1:40.987 |
3 | ![]() | 1:42.068 | 1:41.412 | 1:41.128 |
4 | ![]() | 1:42.763 | 1:41.786 | 1:41.278 |
5 | ![]() | 1:42.822 | 1:41.801 | 1:41.565 |
6 | ![]() | 1:42.776 | 1:42.051 | 1:41.761 |
7 | ![]() | 1:43.024 | 1:42.019 | 1:41.857 |
8 | ![]() | 1:43.171 | 1:41.949 | 1:41.959 |
9 | ![]() | 1:42.711 | 1:42.088 | 1:41.971 |
10 | ![]() | 1:42.806 | 1:41.901 | 1:42.176 |
11 | ![]() | 1:42.897 | 1:42.169 | |
12 | ![]() | 1:42.912 | 1:42.184 | |
13 | ![]() | 1:42.650 | 1:42.330 | |
14 | ![]() | 1:42.427 | 1:42.453 | |
15 | ![]() | 1:42.736 | 1:42.832 | |
16 | ![]() | 1:43.212 | ||
17 | ![]() | 1:43.217 | ||
18 | ![]() | 1:43.408 | ||
19 | ![]() | 1:43.587 | ||
20 | ![]() | 1:45.394 |
جزئیات بیشتر از تعیین خط اسپرینت در بلژیک
در حالی که نوریس مرحله SQ2 را با زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۴۱۲ ثانیه به پایان رساند، پیاستری به سختی توانست به بخش نهایی تعیین خط راه پیدا کند. اولین تلاش راننده مکلارن به دلیل خروج از خطوط پیست در بالای پیچ “او روژ” حذف شد.بهترین زمان قانونی او، ۱ دقیقه و ۴۲.۱۶۹ ثانیه، در دور بعدی ثبت شد که او را تنها ۰.۰۴۱ ثانیه جلوتر از لیام لاوسون از تیم “ریسینگ بولز” قرار داد که در جایگاه یازدهم قرار گرفت و از صعود بازماند. در همین حین، یوکی سونودا با دومین خودروی ردبول نیز نتوانست صعود کند و جورج راسل از مرسدس هم به جمع حذفشدگان پیوست.
دو آستون مارتین فرناندو آلونسو و لنس استرول نیز به ترتیب چهاردهم و پانزدهم شدند.
لوییس همیلتون از تیم فراری، شگفتی حذفشدگان در مرحله SQ1 بود. او پیش از آخرین دورها در منطقه خطر قرار داشت و با یک اسپین پرسرعت در پیچ آخر، در نهایت در رده هجدهم قرار گرفت.همچنین، الکس آلبون از ویلیامز با تنها ۰.۰۴۱ ثانیه اختلاف از صعود بازماند. نیکو هولکنبرگ از “کیک سائوبر”، همیلتون و فرانکو کولاپینتو از آلپین نیز نتوانستند به مرحله بعدی راه یابند.کیمی آنتونلی در انتهای جدول قرار گرفت. این راننده جوان ایتالیایی در دور پروازی اول خود، در پیچ “ستاولو” دچار اسپین پرسرعت در شن شد. آسیب وارد شده و اجبار به ادامه استفاده از لاستیکهای مدیوم پیرلی که تخت شده بودند، باعث شد راننده مرسدس با چند ثانیه اختلاف از رسیدن به مرحله بعدی تعیین خط باز بماند