۴. سخیر ، بحرین ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

هولکنبرگ به دلیل تخلف از قوانین مربوط به اسکید بلاک (صفحه زیر خودرو) از گرندپری بحرین رد صلاحیت شد.

نیکو هولکنبرگ به دلیل سایش بیش از حد اسکید بلاک در خودروی کیک سائوبرش از گرندپری بحرین رد صلاحیت شد، به این معنی که راننده آلمانی مقام سیزدهم خود را از دست داد.

هولکنبرگ در طول مسابقه 57 دوری یکشنبه شب در صحرای صخیر، سه رتبه صعود کرد، اما پس از اتمام گرندپری بحرین و بررسی‌های خودرو پس از مسابقه، یک تخلف آشکار در قوانین کشف شد.

در گزارشی از جو باور، نماینده فنی فرمول یک فیا ، تأیید شد که اسکید عقب‌ترین قسمت خودروی هولکنبرگ (منظور قسمتی از اسکید بلاک که در عقب خودرو قرار دارد) کمتر از حداقل ضخامت مورد نیاز طبق مقررات فنی بوده است.

طبق یادداشت منتشر شده: «اندازه‌گیری‌ها در امتداد ناحیه منطبق بر سفتی در سه نقطه مختلف از محیط (قوس داخلی) انجام شد. اندازه‌های ثبت شده عبارت بودند از 8.4 میلی‌متر (سمت چپ)، 8.5 میلی‌متر (خط مرکزی خودرو) و 8.4 میلی‌متر (سمت راست).»از آنجایی که این اندازه‌ها کمتر از حداقل ضخامت 9 میلی‌متری مورد نیاز طبق ماده 3.5.9 e) مقررات فنی بود، این موضوع به سرعت به استواردها (ناظران مسابقه) ارجاع داده شد، که متعاقباً جریمه‌ای را صادر کردند.

ماده 3.5.9 e) مقررات فنی به ناحیه مجموعه تخته (plank assembly) در خودروهای فرمول یک می‌پردازد.این ماده می‌گوید: «ضخامت مجموعه تخته که به صورت عمود بر سطح زیرین اندازه‌گیری می‌شود باید 10 میلی‌متر با تلورانس ± 0.2 میلی‌متر باشد و در حالت نو باید یکنواخت باشد.»

«به دلیل سایش، حداقل ضخامت 9 میلی‌متر پذیرفته خواهد شد، و انطباق با این مقررات در حاشیه‌های سوراخ‌های تعیین‌شده بررسی می‌شود.»
رد صلاحیت هولکنبرگ پس از آن رخ می‌دهد که لوئیس همیلتون نیز در گرندپری چین به همین سرنوشت دچار شد و راننده فراری از نتیجه امتیازآور خود محروم شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x