۲۱. سائوپائولو ، برزیل ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

نوریس در یک رقابت هیجان‌انگیز، برنده جایزه بزرگ سائوپائولو شد، جلوتر از آنتونلی؛ در حالی که فرستاپن با سبقت‌های پیاپی از گاراژ به مقام سومی رسید.

لندو نوریس با پیروزی در مسابقه تماشایی جایزه بزرگ سائوپائولو، فاصله خود را با رقبایش در صدر جدول رده‌بندی قهرمانی رانندگان بیشتر کرد. همچنین کیمی آنتونلی توانست در برابر حملات مکس ورستاپن مقاومت کند و جایگاه دوم را از آن خود نماید.

لندو نوریس با کسب پیروزی در مسابقه جایزه بزرگ سائوپائولو که بسیار جذاب و نفس‌گیر بود، فاصله خود را در صدر جدول قهرمانی رانندگان بیشتر کرد. راننده تیم مک‌لارن، زودتر از کیمی آنتونلی از تیم مرسدس به خط پایان رسید و مکس ورستاپن نیز پس از یک بازگشت فوق‌العاده از پیت‌لین (گاراژ)، جایگاه خود را روی سکو تثبیت کرد.

​💥 حوادث و جریمه‌ها در طول مسابقه

  • ​نوریس که از جایگاه پول پوزیشن (اول) شروع کرده بود، شروع خوبی داشت و در دورهای پرحادثه ابتدایی پیشتاز ماند.
  • ​پس از برخورد گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر به موانع در مسابقه خانگی راننده برزیلی، خودروی ایمنی (Safety Car) وارد پیست شد.
  • ​کمی بعد از شروع مجدد، به دلیل حادثه‌ای دیگر، خودروی ایمنی مجازی (Virtual Safety Car) اعلام شد. در این حادثه، اسکار پیاستری (هم‌تیمی نوریس) ترمز کرد و به آنتونلی برخورد کرد. این ضربه، باعث برخورد آنتونلی با شارل لکلرک شد و لکلرک ناچار شد فراری آسیب‌دیده‌اش را از مسابقه خارج کند.
  • ​در پی این برخورد، پیاستری ۱۰ ثانیه جریمه زمانی دریافت کرد.

​🚀 نبرد هیجان‌انگیز برای سکو

  • ​این مسابقه شاهد اجرای طیف شگفت‌اناری از استراتژی‌ها بود؛ از جمله استراتژی ورستاپن که پس از یک پنچری زودهنگام، موفق شد جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بالا بکشد و در اوج هیجان، رقبای پیشتاز را به چالش بکشد.
  • ​نوریس با ۱۰ ثانیه اختلاف نسبت به نفر دوم از خط پایان گذشت و هفتمین پیروزی خود در فصل را جشن گرفت.
  • ​اما در پشت سر او، یک دوئل نفس‌گیر بین آنتونلی و ورستاپن برای کسب جایگاه دوم شکل گرفت. در نهایت، آنتونلی توانست مقاومت کند و بهترین نتیجه دوران حرفه‌ای خود (رتبه دوم) را به دست آورد.
  • ​ورستاپن نیز با وجود شروع از پیت‌لین، عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت و در جایگاه سوم ایستاد.

جایگاه (Pos.)شماره (No.)راننده (Driver)تیم (Team)دور (Laps)زمان / وضعیت (Time / Retired)امتیاز (Pts.)
14🇬🇧 نوریس (NOR)McLaren711:32:01.59625
212🇮🇹 آنتونلی (ANT)Mercedes71+10.388s18
31🇳🇱 ورستاپن (VER)Red Bull71+10.750s15
463🇬🇧 راسل (RUS)Mercedes71+15.267s12
581🇦🇺 پیاستری (PIA)McLaren71+15.749s10
687🇩🇰 بِئِرمن (BEA)Haas F1 Team71+29.630s8
730🇳🇿 لاوسون (LAW)Racing Bulls71+52.642s6
86🇫🇷 هادجار (HAD)Racing Bulls71+52.873s4
927🇩🇪 هالکنبرگ (HUL)Kick Sauber71+53.324s2
1010🇫🇷 گاسلی (GAS)Alpine71+53.914s1
1123🇹🇭 آلبون (ALB)Williams71+54.184s0
1231🇫🇷 اوکان (OCO)Haas F1 Team71+54.696s0
1355🇪🇸 ساینز (SAI)Williams71+55.420s0
1414🇪🇸 آلونسو (ALO)Aston Martin71+55.766s0
1543🇦🇷 کولاپینتو (COL)Alpine71+57.777s0
1618🇨🇦 استرول (STR)Aston Martin71+58.247s0
1722🇯🇵 سونودا (TSU)Red Bull71+69.176s0
DNF44🇬🇧 همیلتون (HAM)Ferrari37بازنشسته (Retired)0
DNF16🇲🇨 لکلرک (LEC)Ferrari5بازنشسته (Retired)0
DNF5🇧🇷 بورتولتو (BOR)Kick Sauber0بازنشسته (Retired)0

​🏁 عملکرد سایر رانندگان و حوادث مسابقه

​هفته‌ای قوی برای اولی بِئِرمن (Ollie Bearman) رقم خورد و این راننده تیم هاس توانست در جایگاه ششم از خط پایان عبور کند. در همین حال، هر دو راننده تیم ریسینگ بولز، یعنی لیام لاوسون و ایساک هادجار، به ترتیب با کسب رتبه‌های هفتم و هشتم، امتیازات تیم خود را افزایش دادند. البته برخوردی که بین این دو هم‌تیمی در دور پایانی رخ داد، توسط داوران بررسی شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که نیازی به تحقیقات بیشتر نیست.

نیکو هالکنبرگ از تیم کیک سائوبر در جایگاه نهم قرار گرفت و پیر گاسلی از تیم آلپاین توانست با قرار گرفتن در رده دهم، آخرین امتیاز مسابقه را به دست آورد.

​📉 خارج از منطقه امتیازگیری

الکس آلبون از تیم ویلیامز با کسب رتبه یازدهم، تنها کمی از منطقه امتیازگیری فاصله گرفت و بالاتر از استبان اوکان (هاس) و دیگر راننده ویلیامز، کارلوس ساینز، قرار گرفت.

​رانندگان استون مارتین، فرناندو آلونسو و لنس استرول، فاصله زیادی با امتیازگیری داشتند و به ترتیب در جایگاه‌های چهاردهم و شانزدهم قرار گرفتند. فرانکو کولاپینتو از تیم آلپاین نیز بین آن‌ها در رتبه پانزدهم ایستاد.

یوکی سونودا آخرین راننده‌ای بود که در پایان مسابقه طبقه‌بندی شد. او روز دشواری داشت و پس از آنکه نتوانست جریمه ۱۰ ثانیه‌ای اول خود را به درستی پشت سر بگذارد، جریمه ۱۰ ثانیه‌ای دومی نیز دریافت کرد.

​💔 یکشنبه کابوس‌وار فراری

​این مسابقه برای تیم فراری در پیست اینترلاگوس، یک کابوس تمام عیار بود و آن‌ها به دلیل خروج زودهنگام هر دو راننده (Double DNF) هیچ امتیازی کسب نکردند.

  • لوئیس همیلتون پس از آنکه در اثر حادثه دور اول دچار آسیب کف خودرو شد و یک جریمه ۱۰ ثانیه‌ای نیز دریافت کرد، در میانه مسابقه خودروی خود را در گاراژ پارک کرد.
  • بورتولتو نیز در همان دور افتتاحیه و به دنبال برخورد با استرول، تصادف کرد و از مسابقه کنار رفت.
  • شارل لکلرک هم پس از حادثه‌ای که با آنتونلی و پیاستری داشت، از مسابقه خارج شده بود.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x