«نوریس در تعیین خط گرندپری بلژیک بالاتر از پیاستری و لکلرک به پول پوزیشن رسید.»

لاندو نوریس، جایگاه پول پوزیشن گرندپری بلژیک را در یک جلسه هیجانانگیز تعیین خط در پیست اسپا-فرانکورشان به دست آورد.
نوریس، پول پوزیشن گرندپری بلژیک را از آن خود کرد
لاندو نوریس از تیم مکلارن، پس از ثبت سریعترین زمان در جلسه تعیین خط (Qualifying)، مسابقه گرندپری بلژیک را از جایگاه پول پوزیشن آغاز خواهد کرد. این راننده بریتانیایی با یک دور فوقالعاده در پیست اسپا-فرانکورشان، همتیمی خود اسکار پیاستری و شارل لکلرک از فراری را شکست داد.
نوریس که در بخش اول تعیین خط (Q1) بهترین زمان را ثبت کرده بود، در بخش دوم (Q2) توسط پیاستری پیشی گرفته شد. اما این راننده بریتانیایی به سرعت در Q3 خودی نشان داد و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۰.۵۶۲ ثانیه در اولین تلاشهای خود، پول پوزیشن موقت را به دست آورد.
زمان ثبتشده توسط نوریس (۱ دقیقه و ۴۰.۵۶۲ ثانیه) در ادامه جلسه تعیین خط غیرقابل شکست ماند. پیاستری، همتیمی او در مکلارن، با اختلافی بسیار ناچیز، تنها ۰.۰۸۵ ثانیه، در جایگاه دوم قرار گرفت. در همین حال، لکلرک توانست با بهبود زمان خود، در جایگاه سوم و جلوتر از مکس ورشتاپن از ردبول که چهارم شد، قرار بگیرد.الکس آلبون از ویلیامز با عملکردی چشمگیر، در جایگاه پنجم ایستاد و کمی جلوتر از جورج راسل از مرسدس که ششم شد، قرار گرفت. یوکی سونودا از ردبول در رده هفتم قرار گرفت، در حالی که زوج راننده ریسینگ بولز، ایزاک حاجار و لیام لاوسون به ترتیب در جایگاههای هشتم و نهم ایستادند و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر نیز ۱۰ نفر برتر را تکمیل کرد.
POS. | DRIVER | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:41.010 | 1:40.715 | 1:40.562 |
2 | ![]() | 1:41.201 | 1:40.626 | 1:40.647 |
3 | ![]() | 1:41.635 | 1:41.084 | 1:40.900 |
4 | ![]() | 1:41.334 | 1:40.951 | 1:40.903 |
5 | ![]() | 1:41.772 | 1:41.505 | 1:41.201 |
6 | ![]() | 1:41.784 | 1:41.254 | 1:41.260 |
7 | ![]() | 1:41.840 | 1:41.245 | 1:41.284 |
8 | ![]() | 1:41.572 | 1:41.281 | 1:41.310 |
9 | ![]() | 1:41.748 | 1:41.297 | 1:41.328 |
10 | ![]() | 1:41.908 | 1:41.336 | 1:42.387 |
11 | ![]() | 1:41.884 | 1:41.525 | |
12 | ![]() | 1:41.617 | 1:41.617 | |
13 | ![]() | 1:41.800 | 1:41.633 | |
14 | ![]() | 1:41.844 | 1:41.707 | |
15 | ![]() | 1:41.691 | 1:41.758 | |
16 | ![]() | 1:41.939 | ||
17 | ![]() | 1:42.022 | ||
18 | ![]() | 1:42.139 | ||
19 | ![]() | 1:42.385 | ||
20 | ![]() | 1:42.502 |
عملکرد ناموفق برخی تیمها در تعیین خط بلژیک
با وجود عملکرد قوی در مسابقه اسپرینت همان روز، زوج راننده هاس، استبان اوکون و اولی بیرمن، در تعیین خط خوششانس نبودند. هر دو راننده در بخش دوم تعیین خط (Q2) حذف شدند و به ترتیب در ردههای یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند، جلوتر از پیر گاسلی از آلپاین که سیزدهم شد.نیکو هالکنبرگ، که در مسابقه قبلی در سیلورستون به سکو رسیده بود، برای تیم کیک سائوبر در جایگاه چهاردهم قرار گرفت. کارلوس ساینز نیز از تیم ویلیامز در رده پانزدهم ایستاد.در بخش اول تعیین خط (Q1) یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد؛ لوییس همیلتون که در آستانه حذف قرار داشت، به نظر میرسید زمان لازم برای نجات خود را ثبت کرده است. اما زمان دور او به دلیل تجاوز از محدودیتهای پیست حذف شد، که این راننده فراری را به جایگاه شانزدهم و حذف از جلسه تعیین خط کشاند.فرانکو کولاپینتو از آلپاین، درست پشت سر او در رده هفدهم قرار گرفت، در حالی که کیمی آنتونلی از مرسدس یک عملکرد ناامیدکننده داشت و در جایگاه هجدهم قرار گرفت. تعیین خط برای استون مارتین نیز دشوار بود، به طوری که فرناندو آلونسو و لنس استرول به ترتیب در ردههای نوزدهم و بیستم قرار گرفته و در انتهای جدول جای گرفتند.