اخبارقوانین

مسابقه اسپرینت در فرمول یک چیست و تعیین خط چگونه انجام می‌شود؟

اسپرینت یک مسابقه سرعت 100 کیلومتری بدون پیت استاپ و تعویض لاستیک اجباری است که از سال ۲۰۲۱ توسط فیا اجرا میشود و …

پس از موفقیت در انجام آزمایشی مسابقه اسپرینت در فصل 2021 فرمول یک ، کمیسیون F1 برنامه هایی را برای اجرای اسپرینت در سه گرندپری در این فصل تصویب کرد.

اسپرینت یک مسابقه سرعت 100 کیلومتری بدون پیت استاپ و تعویض لاستیک اجباری (در مسابقات فرمول یک روز یکشنبه ، پیت استاپ و تعویض لاستیک اجباری می‌باشد و هیچ راننده‌ای نمیتواند با همان لاستیک شروع مسابقه تا انتها ادامه دهد و حتما باید از دو نوع لاستیک متفاوت در طول مسابقه استفاده کند ، مگر در شرایط خیس و بارانی که همه تیمها از بک نوع لاستیک تا آخر مسابقه استفاده می‌کنند ولی در هر صورت پیت استاپ و تعویض لاستیک در طول مسابقه اجباری می‌باشد.)است که از سال ۲۰۲۱ توسط فیا اجرا میشود.

و رانندگان با همین ترتیب که از خط پایان مسابقه اسپرینت می‌گذرند ، مسابقه اصلی را از همان جایگاه شروع خواهند کرد. به عنوان مثال کسی که در مسابقه اسپرینت اول می‌شود ،مسابقه اصلی روز یکشنبه را از جایگاه اول تعیین خط شروع میکند و به همین ترتیب نفر دوم تا آخر.

در مسابقاتی که اسپرینت انجام می‌شود برای مشخص شدن جایگاه هر خودرو برای مسابقه اسپرینت ، تعیین خط در همان روز جمعه بعد از تمرین اول انجام می‌شود ،تا جایگاه خودروها برای مسابقه اسپرینت معلوم شود.

روز جمعه تمرین‌اول و تعیین خط ، روز شنبه تمرین دوم و مسابقه اسپرینت و روز یکشنبه همانند روال قبل مسابقه اصلی برگزار می‌شود.

برای فصل 2022، سیستم امتیاز دهی بهینه‌سازی شده است و هشت راننده برتر امتیاز کسب می‌کنند، در حالی که قبلا فقط سه نفر اول بودند.

همچنین اکنون امتیازات بیشتر شده و راننده ای که در جایگاه اول به پایان می رساند، به جای سه امتیاز در سال گذشته، هشت امتیاز دریافت می کند ، نفر دوم ۷ امتیاز ،نفر سوم ۶ امتیاز و … به همین ترتیب هشت نفر اول امتیاز کسب می‌کنند.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x