مرسدس توضیح می دهد که چه چیزی منجر به مشکلات گرندپری سائوپائولو شد
ریکاردو موسکونی، رئیس عملکرد کنار پیست مرسدس، توضیح میدهد که چه چیزی منجر به مسائل مربوط به گرندپری سائوپائولو این تیم شد و چگونه آنها سعی کردند با آنها مقابله کنند.
مرسدس در گرندپری سائوپائولو یکی از بدترین تعطیلات آخر هفته خود در سال 2023 را سپری کرد.
ریکاردو موسکونی، رئیس عملکرد کنار پیست تیم، در گزارش خود پس از مسابقه ، توضیح میدهد که چه زمانی متوجه شدند که مشکلی دارند و چگونه سعی کردهاند با آن مقابله کنند.
موسکونی گفت: «سرعت بلند مدتی که در تمرین اول نشان دادیم کاملاً اطمینانبخش بود.
ما فکر نمیکردیم که نیازی به تعویض ماشین داشته باشیم، بنابراین وارد مرحله تعیین خط شدیم و نتایج در حدود ردیف سوم بود. به نوعی ما از این کار راضی نبودیم و احساس می کردیم این خودرو لیاقت بیشتری دارد.
زنگ خطر در طول مسابقه اسپرینت به صدا درآمد ، پس از دو دور اول دلگرم کننده، تخریب ماشین ما بسیار زیاد بود، عمدتاً از محور عقب. در آن مرحله ما نگران عملکردمان در روز یکشنبه بودیم.
ما برای یک جلسه شبیه ساز در کارخانه سازماندهی کردیم، و به پارامترهایی که میتوانیم بین شنبه و یکشنبه تغییر دهیم، نگاه میکردیم، ما در parc fermé (پارک فرمه)هستیم و این ابزارهای زیادی برای ما باقی نمی گذارد.(در شرایط پارک فرمه تیمها اجازه تغییرات در خودرو را ندارند)
ما امیدوار بودیم که پرداختن به برخی از مشکلاتی که در روز شنبه تجربه کردیم، مانند فشار دادن بسیار شدید در دو دور اول، مدیریت کمی بیشتر و کوتاه کردن کمی تعادل ماشین با فلپ، برای این کار کافی باشد. ما در موقعیت راحت تری برای یکشنبه هستیم.
«آنچه از یکشنبه بیرون آمد، تصویری کاملاً تاریک بود، شبیه به شنبه . ما اکسل عقب را کمی بهبود دادیم، اما در همان زمان دچار کم فرمانی شدیم، بنابراین ماشین در پیچیدن پیچ ها مشکل داشت.
“بنابراین سرعت وجود نداشت و ما نمی توانستیم در جلو رقابت کنیم.”
موسکونی در پاسخ به این سوال که آیا مرسدس به دنبال شکستن قوانین parc fermé برای تغییر تنظیمات و شروع مسابقه از پیت لین بوده است، توضیح داد که چرا این کار درست نبود.
“آیا ما به تغییر تنظیمات ماشین فکر کردیم؟ خب، ما در طول آخر هفته با قوانین سرعت در پارک فرمه هستیم، بنابراین اگر شنبه شب تنظیمات را تغییر میدادیم، باید یکشنبه مسابقه را از پیت لین شروع کنیم.
این بدان معناست که پس از عبور همه ماشینها از خروجی پیت، رها میشوید، باید به پشت همه برسید و آن باعث تخریب تایر میشود.
او در پایان گفت: «بنابراین، از نقطه نظر استراتژیک، این موضوع از روی میز خارج شد.