لکلرک در رقابتی نزدیک، پیاستری و نوریس را پشت سر گذاشت و به شکل غافلگیرکنندهای در مجارستان پول پوزیشن را به دست آورد

چارلز لکلرک در پایان یک مسابقه تعیین خط هیجانانگیز و بسیار نزدیک در هانگارورینگ، در صدر قرار گرفت
چارلز لکلرک در پایان مرحله تعیین خط روز شنبه گرندپری مجارستان و در شرایطی پرهیجان، با ثبت یک دور فوقالعاده، جایگاه پول پوزیشن را از آن خود کرد و زوج مکلارن، اسکار پیاستری و لاندو نوریس را شکست داد.پس از اینکه در مرحله دوم تعیین خط (Q2) چند قطره باران بارید و به نظر میرسید شرایط پیست رو به وخامت است، لکلرک در آخرین دور خود در مرحله سوم (Q3) زمان خیرهکننده ۱ دقیقه و ۱۵.۳۷۲ ثانیه را ثبت کرد تا با اختلاف چند هزارم ثانیه از پیاستری و نوریس که تا آن لحظه پیشتاز بودند، جلو بیفتد.جورج راسل یکی دیگر از رانندگانی بود که با وجود کاهش دما و افزایش باد، عملکرد خوبی داشت و مرسدس خود را در رده چهارم قرار داد.
تیم استون مارتین نیز با اتکا به سرعت بالای خود در تمرینات، توانست با فرناندو آلونسو و لنس استرول به ترتیب ردههای پنجم و ششم را به دست آورد.تیم کیک ساوبر هم با رسیدن گابریل بورتولتو به جایگاه هفتم، دلیل بیشتری برای جشن گرفتن داشت. آخرین دور این راننده برزیلی برای شکست دادن ماکس ورستاپن، قهرمان چهار دوره جهان، کافی بود؛ ورستاپنی که در این جلسه با رِدبول خود با مشکلاتی روبرو بود.
POS. | DRIVER | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:15.582 | 1:15.455 | 1:15.372 |
2 | ![]() | 1:15.211 | 1:14.941 | 1:15.398 |
3 | ![]() | 1:15.523 | 1:14.890 | 1:15.413 |
4 | ![]() | 1:15.627 | 1:15.201 | 1:15.425 |
5 | ![]() | 1:15.281 | 1:15.395 | 1:15.481 |
6 | ![]() | 1:15.673 | 1:15.129 | 1:15.498 |
7 | ![]() | 1:15.586 | 1:15.687 | 1:15.725 |
8 | ![]() | 1:15.736 | 1:15.547 | 1:15.728 |
9 | ![]() | 1:15.849 | 1:15.630 | 1:15.821 |
10 | ![]() | 1:15.516 | 1:15.469 | 1:15.915 |
11 | ![]() | 1:15.750 | 1:15.694 | |
12 | ![]() | 1:15.733 | 1:15.702 | |
13 | ![]() | 1:15.652 | 1:15.781 | |
14 | ![]() | 1:15.875 | 1:16.159 | |
15 | ![]() | 1:15.782 | 1:16.386 | |
16 | ![]() | 1:15.899 | ||
17 | ![]() | 1:15.966 | ||
18 | ![]() | 1:16.023 | ||
19 | ![]() | 1:16.081 | ||
20 | ![]() | 1:16.223 |
پس از کسب امتیاز در مسابقه بلژیک، مسیر رو به رشد لیام لاوسون با رانندگی عالی برای کسب مقام نهم ادامه یافت. او درست جلوی همتیمی تازهکارش، ایزاک هادجار، قرار گرفت و این نتیجهای بود که برای تیم ریسینگ بولز یک دابل تاپ-10 (کسب دو مقام در میان ۱۰ نفر برتر) به حساب میآمد.لوییس همیلتون بزرگترین نامی بود که پس از یک مرحله تعیین خط دشوار دیگر، در Q2 حذف شد. این قهرمان هفت دوره جهان با حالتی که روی رادیو گفت «هر بار همین است»، در رده دوازدهم و بین اولی برمن از تیم هاس و کارلوس ساینز از تیم ویلیامز قرار گرفت.کیمی آنتونلی هم با مشکلات خودش روبرو بود. او با اختلاف کم، راهیابی به Q3 را با کسب مقام یازدهم از دست داد و سپس به دلیل حذف شدن زمان یک دور به خاطر فراتر رفتن از محدوده پیست، چند رده پایینتر رفت. این اتفاق او را در رده پانزدهم گرید قرار داد، درست پشت سر فرانکو کولاپینتو از تیم آلپاین.
یوکی سونودا که پس از آخر هفته قوی خود در پیست اسپا-فرانکوشان (جایی که به Q3 راه یافت)، به حذف شدن در Q1 بازگشت. این راننده ژاپنی جایگاه شانزدهم را بالاتر از ماشینهای دیگر تیمهای آلپاین و هاس که توسط پیر گسلی و استبان اوکون رانده میشدند، به دست آورد.نیکو هالکنبرگ و الکس آلبون پس از دورهای اولیه تعیین خط، در بالای منطقه حذف Q1 قرار داشتند، اما نتوانستند پیشرفت همتیمیهای خود در تیمهای ساوبر و ویلیامز را در دورهای پایانی تکرار کنند و به این ترتیب در ردیف آخر برای گرندپری روز یکشنبه قرار گرفتند.