لندو نوریس در پایان دومین جلسه تمرینی جایزه بزرگ اتریش ، تیم مکلارن را با نتیجه اول و دوم هدایت کرد، و مکس ورشتاپن رده سوم را برای ردبول به دست آورد.

لندو نوریس، راننده مکلارن، در دومین جلسه تمرینی بعدازظهر جمعه برای جایزه بزرگ اتریش صدرنشین شد و بالاتر از همتیمیاش اسکار پیاستری و رقیبش از ردبول، مکس ورشتاپن ، قرار گرفت.
تمرین دوم جایزه بزرگ اتریش:چند ساعت پس از اولین دور تمرینی که توسط جورج راسل و مرسدس (که در کانادا پول پوزیشن و پیروزی را کسب کرده بودند) صدرنشین شد، ۲۰ راننده حاضر در این جلسه ۶۰ دقیقه دیگر فرصت داشتند تا ماشینهای خود را در یک FP2 که هوا کمکم ابری اما گرم و خشک میشد، تنظیم کنند.پس از نمایش چشمگیر الکس دان در FP1، لندو نوریس به سرعت با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۰۵.۴۳۷ ثانیه با لاستیکهای مدیوم، قصد خود را در ابتدای جلسه نشان داد و او را کمی جلوتر از راسل (با لاستیکهای سافت)، ورشتاپن (با لاستیکهای سافت) و پیاستری (با لاستیکهای هارد) در یکسوم ابتدایی قرار داد.در بخشهای دیگر، کمی درام برای چارلز لکلرک اتفاق افتاد؛ او که تمرین اول را هم از دست داده بود، در پیچ ۶ به داخل شنزار رفت، در حالی که کیمی آنتونلی مجبور شد برای جلوگیری از برخورد با لوئیس همیلتون که به آرامی در پیچ ۴ حرکت میکرد، تغییر مسیر دهد.
POS. | DRIVER | TIME / GAP | LAPS |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:04.580 | 35 |
2 | ![]() | +0.157s | 35 |
3 | ![]() | +0.318s | 24 |
4 | ![]() | +0.442s | 32 |
5 | ![]() | +0.610s | 32 |
6 | ![]() | +0.649s | 34 |
7 | ![]() | +0.712s | 31 |
8 | ![]() | +0.831s | 31 |
9 | ![]() | +0.877s | 31 |
10 | ![]() | +0.931s | 34 |
11 | ![]() | +0.957s | 35 |
12 | ![]() | +0.963s | 31 |
13 | ![]() | +0.967s | 34 |
14 | ![]() | +1.033s | 36 |
15 | ![]() | +1.118s | 31 |
16 | ![]() | +1.185s | 37 |
17 | ![]() | +1.234s | 37 |
18 | ![]() | +1.255s | 35 |
19 | ![]() | +1.338s | 35 |
20 | ![]() | +1.596s | 34 |
با ادامه یافتن جلسه و ثبت دورهای سریع توسط تمام رانندگان با لاستیکهای سافت (قرمز)، نوریس برتری خود را با زمان ۱ دقیقه و ۰۴.۵۸۰ ثانیه حفظ کرد – یک و نیم دهم سریعتر از پیاستری و سه دهم سریعتر از ورشتاپن که از دو ست لاستیک تازه استفاده کرد.لنس استرول که همچنان پس از جراحی مچ دست به میدان بازگشته بود، عملکرد خوبی از خود نشان داد و برای استون مارتین به رده چهارم رسید. پس از او لکلرک، راسل و یوکی سونودا قرار گرفتند؛ بهترین زمان دور سونودا او را در فاصله چهار دهم ثانیهای از همتیمیاش ورشتاپن قرار داد.گابریل بورتولتو، راننده تازهکار کیک سائوبر، راننده دیگری بود که با رسیدن به رده هشتم، خود را مطرح کرد؛ او دقیقاً جلوتر از فرناندو آلونسو (استون مارتین) و همیلتون قرار گرفت. همیلتون از طریق رادیو به مهندس خود گلایه کرد که “به دلایلی، رفیق، من اصلاً سرعتی ندارم.”آنتونلی درست خارج از ۱۰ نفر برتر قرار گرفت و پس از او رانندگان تیم ریسینگ بولز، یعنی لیام لاوسون – که مجبور شد به دلیل اینکه فرمانش “به شدت او را به سمت راست میکشید” زودتر به پیت برگردد – و اسحاق هجار قرار گرفتند.