اخبارانگلیسمسابقات 2022

راهنمای استراتژی: استراتژی های احتمالی برای گرندپری انگلیس 2022 چیست؟

پس از یک تعیین خط بارانی، کارلوس ساینز توانست اولین پولپوزیشن خود را بدست آورد، اما به نظر می رسد یک مسابقه ساده نیست، بنابراین بیایید نگاهی به گزینه های استراتژیک مختلف در دسترس تیم ها و رانندگان برای گرندپری انگلیس بیندازیم.

سریع ترین استراتژی برای گرندپری انگلیس چیست؟ این استراتژی یک پیت استاپ(پیت استاپ=توقف خودرو برای تعویض لاستیک ) نیست که سریع ترین راه برای پایان در سیلورستون است، با دو توقف و تعویض لاستیک گزینه بهتری در دسترس تیم هاست .

این به این دلیل است که سطح تخریب و فرسودگی لاستیک به دلیل ماهیت پیست بالاست، که دارای پیچ های طولانی و پر سرعت زیادی است که فشار زیادی را به تایرها وارد می کند.

در حالی که محتمل ترین گزینه این است که همه رانندگان مسابقه را با لاستیک مدیوم ​​شروع کنند، تیم هایی که امیدوارند بین دورهای 22 و 28 به یک پنجره پیت استاپ برسند و سپس یک بار دیگر برای مدیوم ها توقف کنند.

معمولاً، حرکت ترجیح داده شده به ترکیب دیگری است تا ضرورت اجرای دو نوع مختلف تایر در اسرع وقت برآورده شود(در شرایط پیست خشک رانندگان اجازه ندارند با یک نوع تایر تا انتهای مسابقه ادامه دهند و طبق قوانین فرمول یک حتما باید از دو نوع مختلف تایر _سافت،مدیوم،هارد _ استفاده کنند) ، تایر متوسط ​​بهترین تایر مسابقه برای گرندپری انگلیس است و سپس تایر سافت است. یک گزینه خوب در اواخر مسابقه استفاده از لاستیک‌های سافت – زمانی که خودرو با سوخت بیشتری مصرف می‌کند – یک خطر تلقی می‌شود، زیرا به دلیل کاهش سطح چسبندگی پس از باران روز شنبه، احتمال دانه‌بندی افزایش می‌یابد.

بنابراین پس از دو پیت استاپ‌ مدیوم مدیوم، مرحله نهایی بر روی سافت انجام می شود و حدود 16 دور طول می کشد، زمانی که تایر باید در برابر دانه بندی با بار سوخت سبک تر محافظت شود.

یک گزینه متفاوت برای ده نفر برتر چطور؟دو پیت استاپ با استفاده از دو مجموعه لاستیک متوسط ​​فقط برای تیم هایی کار می کند که در ذخیره خود دو مجموعه مدیوم در دسترس دارند و مک لارن یکی از تیم هایی است که چنین چیزی را ندارند. بنابراین لاندو نوریس اگر بخواهد دو پیت استاپ داشته باشد مجبور خواهد شد از هر سه ترکیب استفاده کند.برای انجام این کار، محتمل‌ترین مسیر این است که از حالت متوسط ​​شروع کنید، هر زمان که بخواهید بین دور 16 و 23 به تایرهای سخت بروید و سپس تا نزدیک دور 35 بدوید. از آنجا، سافت ها را می‌توان برای مرحله نهایی استفاده کرد، درست مانند سریعترین استراتژی.

لاستیک های موجود هر راننده در گرندپری انگلیس

همچنین این گزینه وجود دارد که سعی کنید یک کار را یک مرحله ای انجام دهید، به مدیوم ها خیره شوید و قبل از اینکه به هارد ها بروید و آنها را تا پایان مسابقه مدیریت کنید، حداقل به دور 25 برسید.مشکل این استراتژی نه تنها سرعت است – با تایر سخت به طور بالقوه تا نیم ثانیه در هر دور کندتر از لاستیک مدیوم ​​– بلکه فرسودگی نیز هست، به همین دلیل است که اولین مرحله نیاز به تمدید دارد، زیرا در حالی که تایر سخت ممکن است زیاد از بین نرود. ، در طی چند دور فرسوده می شود.کسانی که به دنبال آن تک پیت استاپ‌ نیز هستند، اگر ثابت شود که سطوح فرسودگی یا فرسودگی بیش از حد بالا بوده و باعث صرف زمان قابل توجهی برای آنها می شود، همیشه این گزینه را دارند که مجموعه ای از تایر سافت را دیرتر نصب کنند.

گزینه های نیمه پایینی زمین چیست؟

تغییر دیگری در دو پیت استاپ‌ وجود دارد که تیم‌ها می‌توانند به آن نگاه کنند، به‌جز AlphaTauri (که مانند مک‌لارن فقط یک ست مدیوم و یک مجموعه سخت باقی مانده است) می‌توانند روی مدیوم‌ها شروع کنند اما سپس به تایر سخت تغییر دهند. برای یک دوره میانی کوتاه.

دلیل اینکه آنها این را انتخاب می کنند این است که نگران دانه بندی روی ترکیب نرم هستند و می خواهند از آن اجتناب کنند. در این صورت، آن‌ها می‌توانند قبل از تعویض تایرهای سخت برای مرحله دوم مسابقه که می‌تواند به کوتاهی 10 دور باشد، اولین دوره را حدود 18 دور انجام دهند – اما احتمالاً طولانی‌تر.این دوره کوتاه محدود کردن مدت زمان تلف شده روی آن لاستیک، قبل از بازگشت به میانه برای اجرای نهایی تا پرچم پایان است. این می‌تواند برای بسیاری نیز یک استراتژی ترجیحی باشد، زیرا رویکرد محافظه‌کارانه‌تری است که همچنین انعطاف‌پذیری را در مرحله میانی فراهم می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x