۱۴. آبگرم ، بلژیک ۲۰۲۴اخبارمرسدسمسابقات 2024

راسل به علت کم وزن بودن خودرو از گرندپری بلژیک حذف شد

جورج راسل به علت کمتر بودن وزن خودروی خود از وزن قانونی اتومبیل های فرمول یک از گرندپری بلژیک حذف شد

جایگاه اول گرندپری بلژیک به لوئیس همیلتون رسید.

راسل در این مسابقه با یک استراتژی یک پیت استاپ پیروز شده بود، که باعث شد تایرهای هارد خود را به پرچم شطرنجی برساند و فقط نیم ثانیه از همیلتون فاصله بگیرد.

با این حال، گزارش نماینده فنی که پس از مسابقه منتشر شد، بیان کرد که در حالی که در ابتدا مشخص شد که خودرو با حداقل وزن 798 کیلوگرم مطابقت دارد، 2.8 لیتر سوخت پس از آن حذف شد.

سپس در این گزارش آمده است: «ماشین طبق روش تخلیه ارائه شده توسط تیم در اسناد قانونی خود به طور کامل تخلیه نشده است زیرا ماده 6.5.2 TR مطابقت دارد.

این خودرو مجدداً بر روی ترازو داخلی و خارجی FIA وزن شد و وزن آن 796.5 کیلوگرم بود. کالیبراسیون باسکول بیرونی و درونی توسط رقیب تایید و شاهد بود.

“از آنجایی که این وزن 1.5 کیلوگرم کمتر از حداقل وزن درخواست شده در ماده 4.1 TR است، که همچنین باید همیشه در طول مسابقه رعایت شود، من این موضوع را برای بررسی به مهمانداران ارجاع می دهم.”

پس از ارجاع به مهمانداران، تایید شد که راسل از مسابقه محروم شده است. به این ترتیب، همیلتون به جایگاه ارتقا می یابد، اسکار پیاستری اکنون جایگاه دوم را می گیرد و چارلز لکلرک به جایگاه سوم می رسد.

در سندی که پس از جلسه استماع مهمانداران منتشر شد، آمده است: “در جلسه استماع، نماینده تیم تایید کرد که اندازه گیری درست است و تمام مراحل مورد نیاز به درستی انجام شده است. تیم همچنین اذعان کرد که هیچ شرایط تخفیفی وجود ندارد و این یک اشتباه واقعی بوده است.

“مدیران تشخیص می دهند که ماده 4.1 از مقررات فنی فرمول 1 FIA نقض شده است و بنابراین مجازات استاندارد برای چنین تخلفی باید اعمال شود.”

توتو وولف، رئیس مرسدس بنز، قبل از تایید حکم مهمانداران صحبت کرد و گفت که تیم نتیجه را می پذیرد، هرچند اذعان داشت که تحمل آن برای راسل به ویژه سخت خواهد بود.

مدیر تیم در ادامه افزود: «ما باید از آن درس بگیریم. به عنوان یک تیم، نکات مثبت بیشتری برای گرفتن وجود دارد، بدیهی است که برای جورج این یک ضربه بزرگ است

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x