اخبارفراریمسابقات 2022موناکو ۲۰۲۲
موضوعات داغ

حواشی گرندپری موناکو ۲۰۲۲

گرندپری موناکو ۲۰۲۲ نیز به پایان رسید و با حواشی زیادی به خصوص برای تیم فراری همراه بود.

به گزارش فرمول یک به نقل از سایت پدال : لکلرک که در روز تعیین خط موفق به کسب پل پوزیشن گرندپری موناکو ۲۰۲۲ شده بود در قسمت اول مسابقه به راحتی در جایگاه اول در حال رانندگی بود. فراری زمانی که قصد انجام پیت استاپ دو راننده‌ی خود را داشت در رادیو به لکلرک اعلام شد که به پیت لین بیاید و زمانی که این راننده در داخل ورودی پیت لین بود به او‌ اعلام کردند که در پیست بماند. اما دیگر دیر شده بود و فراری مجبور به انجام پیت استاپ دبل شد، زیرا قبل از لکلرک هم تیمی اون ساینز نیز همزمان به پیت آمده بود. این استراتژی اشتباه فراری نتیجه‌ای جز از دست دادن جایگاه اول و سقوط به رده‌ی چهارم برای این راننده نداشت و با توجه به رقابت او برای قهرمانی با ورشتپن امتیازهای مهمی را از دست داد.

چارلز لکلرک راننده‌ی فراری در مورد این اتفاق مسابقه گفت که امروز فاجعه بود. به طور واضح برد را از دست دادیم. من واقعاً آن رادیو را درک نکردم لحظه‌ی آخر به من گفتند بیرون بمان در حالی که دیر شده بود. بسیار عصبانی هستم و نیاز به زمان برلی آرام شدن دارم.مدیر تیم فراری، متیا بینوتو در رابطه با این تصمیم اشتباه اعلام کرد که هر اتفاقی که در تیم بیفتد من مسئول آن هستم و قبول دارم که استراتژی اشتباهی را انتخاب کردیم. چارلز حق دارد که عصبانی باشد. ما تمام شرایط اول شدن را داشتیم ولی از آن به خوبی استفاده نکردیم.از دیگر حواشی این مسابقه می‌توان به شکایت فراری از ردبول به استوارت‌ها اشاره کرد. فراری مدعی شد که هر دو‌ ماشین ردبول از خط زرد خروجی پیت لین عبور کرده‌اند. به همین دلیل استورات‌ها هر دو راننده‌ی ردبول را برای بررسی بیشتر احضار کردند، اما با بررسی‌های انجام شده شکایت فراری به جایی نرسید و نتیجه‌ی مسابقه تغییری نکرد.

پس از مسابقه کریستین هورنر در مورد رقابت داخل تیمی ردبول اظهار کرد که هر دو راننده‌ی ردبول شانس قهرمان شدن را دارند. برای ما مهم نیست که کدام یک از آنها قهرمان جهان بشود. البته قهرمانی سازندگان برای ما بسیار مهم‌تر است اما اگر مکس یا پرز قهرمان رانندگان شوند برای تیم فرقی ندارد زیرا هر دو راننده‌ی ردبول هستند و این قهرمانی برای ما ارزشمند است.مسابقه‌ی موناکو به شیوه‌ی رولینگ استارت شروع شد، پس از مسابقه اعلام شد دلیل این کار قطعی برق به دلیل باران زیاد و روشن نشدن چراغ‌های استارت مسابقه بوده است.

از دیگر حواشی گرندپری فرمول یک موناکو ۲۰۲۲ برخورد استبان اکون با لوئیس همیلتون بود که باعث دریافت جریمه‌ی ۵ ثانیه‌ای برای اکون شد. اکون در مورد این برخورد و جریمه پس از مسابقه اظهار ناراحتی کرد و گفت که بعد از مسابقه به دیدار استورات‌ها رفتم و اعتراض خود را بیان کردم. انها گفتند اگر سال گذشته بود این برخورد را یک برخورد مسابقه‌ای به حساب می‌آوردیم ولی در حال حاضر قوانین تغییر کرده است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x