جورج راسل فاتح گرندپری کانادا ۲۰۲۵، نوریس در نبرد با پیاستری تصادف کرد و از دور مسابقه خارج شد.

جورج راسل، اولین پیروزی مرسدس در این فصل را در گرندپری کانادا به دست آورد. این مسابقه به شکلی دراماتیک به پایان رسید؛ پس از برخورد بین همتیمیهای مکلارن، اسکار پیاستری و لاندو نوریس، که منجر به خروج نوریس از مسابقه شد.
راسل از پول پوزیشن آغاز قویای داشت، راننده بریتانیایی به طور تمیزی حرکت کرد تا از مکس ورشتاپن پیشی بگیرد و پیشتازی را حفظ کند. آنچه در ادامه آمد، مسابقهای با استراتژیهای متفاوت در بین تیمها بود؛ برخی برنامه دو توقف را انتخاب کردند در حالی که برخی دیگر سعی داشتند تایرهای خود را با یک توقف مدیریت کنند.
اکثر پیشتازان استراتژی دو توقف را اجرا کردند، که باعث شد فینالی هیجانانگیز رقم بخورد زیرا شکافها بین پنج خودروی برتر در مراحل پایانی به طور فزایندهای نزدیک شد. در حالی که راسل از ورشتاپن پیشتاز بود، پیاستری سعی داشت کیمی آنتونلی را برای کسب مقام سوم بگیرد – اما راننده استرالیایی، نوریس را نیز پشت سر خود داشت.
زوج مکلارن سپس درگیر نبردی شدید شدند و پس از برخورد نوریس به قسمت عقب خودروی پیاستری، تماس بین آنها اتفاق افتاد که منجر به توقف نوریس در کنار مسیر شد. راننده بریتانیایی سپس از طریق رادیو بابت این حادثه عذرخواهی کرد.
Pos | Driver | Time/retired | Pts |
---|---|---|---|
1 | RUS | 1:31:52.688 | 25 |
2 | VER | +0.228s | 18 |
3 | ANT | +1.014s | 15 |
4 | PIA | +2.109s | 12 |
5 | LEC | +3.442s | 10 |
6 | HAM | +10.713s | 8 |
7 | ALO | +10.972s | 6 |
8 | HUL | +15.364s | 4 |
9 | OCO | +1 lap | 2 |
10 | SAI | +1 lap | 1 |
11 | BEA | +1 lap | 0 |
12 | TSU | +1 lap | 0 |
13 | COL | +1 lap | 0 |
14 | BOR | +1 lap | 0 |
15 | GAS | +1 lap | 0 |
16 | HAD | +1 lap | 0 |
17 | STR | +1 lap | 0 |
18 | NOR | DNF | 0 |
NC | LAW | DNF | 0 |
NC | ALB | DNF | 0 |
با استقرار خودروی ایمنی (Safety Car) برای جمعآوری خودروی آسیبدیده نوریس، راسل از خط پایان عبور کرد تا چهارمین پیروزی گرندپری دوران حرفهای خود را کسب کند، در حالی که ورشتپن در جایگاه دوم قرار گرفت. جشنهای دوگانهای نیز در مرسدس برپا شد، زیرا آنتونلی مقام سوم را به دست آورد و این اولین سکوی او در فرمول یک بود.پیاستری توانست جایگاه چهارم را حفظ کند، این راننده استرالیایی در زیر خودروی ایمنی پیت استاپ انجام داده بود، در حالی که چارلز لکلرک برای فراری در جایگاه پنجم قرار گرفت و همتیمیاش لوئیس همیلتون ششم شد.در همین حال، فرناندو آلونسو با کسب مقام هفتم برای استون مارتین به مجموع امتیازات خود افزود، در حالی که نیکو هولکنبرگ با کسب جایگاه هشتم، مجموع امتیازات کیک ساوبر را تقویت کرد.
استبان اوکون در دویستمین گرندپری هاس نهم شد، در حالی که کارلوس ساینز پس از یک روز دشوار برای تیم، در جایگاه دهم برای ویلیامز قرار گرفت. اولی برمن از هاس تنها با اختلاف کمی از کسب امتیاز بازماند و در جایگاه یازدهم قرار گرفت، در حالی که یوکی سونودا از ردبول از جایگاه هجدهم به نتیجه نهایی دوازدهم رسید.فرانکو کولاپینتو برای آلپین سیزدهم شد، جلوتر از گابریل بورتولتو از کیک ساوبر در جایگاه چهاردهم و دیگر خودروی آلپین، پیر گاسلی در جایگاه پانزدهم. ایساک حاجار مسابقه را در جایگاه شانزدهم برای ریسینگ بولز به پایان رساند، در حالی که لنس استرول از استون مارتین یک مسابقه خانگی دشوار را تجربه کرد و آخرین راننده طبقهبندی شده در جایگاه هجدهم بود.نوریس یکی از سه رانندهای بود که پس از تصادف ذکر شده به خط پایان نرسید. لیام لاوسون نیز پیش از این به دلیل مشکلی که به نظر میرسید در ماشین ریسینگ بولز خود داشت، ثبت “Did Not Finish” (DNF) را تجربه کرد و الکس آلبون نیز به دلیل مشکل واحد قدرت در ویلیامز خود در طول مسابقه از دور خارج شد.