۲۲. لاس‌وگاس ، آمریکا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

جورج راسل سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و بالاتر از مکس ورستاپن و الکس آلبون تمرین پایانی در لاس‌وگاس را به پایان رساند.

در شرایط متغیر، جورج راسل هدایت مرسدس را بر عهده داشت و در سومین و آخرین جلسه‌ی تمرین گرندپری لاس‌وگاس سریع‌ترین بود.

جورج راسل در سومین و آخرین جلسه‌ی تمرین گرندپری لاس‌وگاس سرعت را تعیین کرد و راننده‌ی مرسدس در شرایط دشوار پیشتاز شد؛ در حالی که هر دو خودروی مک‌لارن این جلسه را در انتهای جدول زمان‌ها به پایان رساندند.

پس از وقفه‌هایی در تمرین دوم روز پنج‌شنبه به دلیل دو پرچم قرمز برای تعمیرات پیست، آخرین ساعت تمرین روز جمعه فرصتی حیاتی برای آماده‌سازی رانندگان پیش از تعیین خط بود. اسکار پیستری نخستین کسی بود که با تایرهای اینترمدیت وارد پیست شد، چرا که سطح مسیر هنوز به دلیل بارش قبلی خیس بود.

در شرایط کم‌چسبندگی، آغاز FP3 محتاطانه بود و رانندگان بیشتری به تدریج با تایرهای سبز پیرلی وارد شدند. در این میان، الکس آلبون با خودروی ویلیامز در پیچ ۵ به منطقه فرار رفت اما دوباره به پیست بازگشت.

در حالی که برخی خودروها هنوز در گاراژ بودند، پیستری تا دقیقه‌ی ۱۵ صدر جدول زمان‌ها را در اختیار داشت، اما خیلی زود جای خود را به هم‌تیمی‌اش لاندو نوریس داد؛ نوریس با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۳.۰۷۸ ثانیه پیش افتاد.

کارلوس ساینز meanwhile از طریق رادیو اعلام کرد زمان استفاده از تایرهای خشک نزدیک است، اما هنوز هیچ‌کس تغییر تایر نداده بود. در سوی دیگر، یوکی سونودا – که در تمرین اول پنج‌شنبه جلوتر از هم‌تیمی‌اش در ردبول، مکس ورستاپن، قرار گرفته بود – به دلیل مشکل فنی مجبور شد به گاراژ بازگردد.

با باقی‌ماندن کمی بیش از نیم ساعت، به ورستاپن هشدار داده شد که احتمال بارش باران در ۱۰ دقیقه‌ی آینده وجود دارد. شرایط همچنان دشوار به نظر می‌رسید، اما نوریس، رهبر جدول قهرمانی، نخستین کسی بود که ریسک کرد و تایرهای نرم را روی خودرو بست.


جدول نتایج تمرین سوم گرندپری لاس‌وگاس:

Pos.No.DriverTeamTime / GapLaps
163RUSMercedes1:34.05421
21VERRed Bull Racing+0.227s28
323ALBWilliams+0.821s21
46HADRacing Bulls+1.115s26
544HAMFerrari+1.215s29
612ANTMercedes+1.331s23
730LAWRacing Bulls+1.385s25
818STRAston Martin+1.479s11
914ALOAston Martin+1.486s12
1010GASAlpine+1.508s13
1187BEAHaas F1 Team+1.532s18
1255SAIWilliams+1.608s22
135BORKick Sauber+1.684s16
1431OCOHaas F1 Team+1.763s24
1516LECFerrari+1.854s27
1643COLAlpine+2.251s17
1727HULKick Sauber+2.596s11
1822TSURed Bull Racing+2.613s24
1981PIAMcLaren+2.969s20
204NORMcLaren+3.058s18

در مسیر هنوز خشک‌نشده، چند لحظه‌ی پرریسک برای راننده‌ی بریتانیایی رقم خورد. مهندس مسابقه‌ی کیمی آنتونلی، پیت بونینگتون، اظهار داشت: «تایر نرم در حال حاضر اصلاً مناسب به نظر نمی‌رسد» – اما این موضوع مانع اسکار پیستری نشد تا او هم از تایرهای C5 استفاده کند.

با تغییر تدریجی رانندگان به تایرهای خشک، لوئیس همیلتون با ثبت زمان ۱:۴۲.۸۰۹ صدر جدول را در اختیار گرفت. با این حال، مسیر برای قهرمان هفت‌باره جهان کاملاً هموار نبود؛ راننده‌ی فراری در پیچ ۱۴ به‌سختی از برخورد با عقب خودروی لیام لاوسون (رِیسینگ بولز) جلوگیری کرد. این حادثه توسط کنترل مسابقه بررسی شد اما تصمیم گرفته شد که نیاز به تحقیق بیشتر ندارد.

۲۰ دقیقه مانده به پایان، چهار راننده – فرناندو آلونسو، لنس استرول، پیر گسلی و نیکو هالکنبرگ – هنوز زمان ثبت نکرده بودند، در حالی که در صدر جدول زمان‌ها به‌سرعت رکوردها در حال شکستن بود.

با ورود جلسه به بخش پایانی، پیست شلوغ شد و همه‌ی رانندگان با تایرهای نرم وارد شدند. در آخرین ۱۰ دقیقه، مکس ورستاپن با ثبت زمان ۱:۳۵.۶۴۶ صدر جدول را به دست گرفت.


لیام لاوسون در دقایق پایانی به‌طور غافلگیرکننده‌ای صدر جدول را به دست آورد و تنها ۰.۰۰۹ ثانیه سریع‌تر از ورستاپن بود؛ اما این برتری دوام چندانی نداشت و ترتیب زمان‌ها خیلی زود تغییر کرد. ورستاپن دوباره به جایگاه نخست بازگشت، اما در نهایت جورج راسل با ثبت زمان ۱:۳۴.۰۵۴ صدرنشین شد.

در همین حال، ورستاپن که ۰.۲۲۷ ثانیه از زمان راسل عقب بود، از ترافیک پیش‌رو پس از خروج از مسیر ابراز ناراحتی کرد. آلبون نیز در پایان پرهیجان جلسه سوم شد و جایگاه سوم را به دست آورد.

ایزاک هادجار برای تیم ریسینگ بولز چهارم شد و پس از او همیلتون، آنتونلی، لاوسون و دو راننده‌ی استون مارتین (استرول و آلونسو) قرار گرفتند. پیر گسلی از آلپین نیز جمع ده نفر برتر را تکمیل کرد.

الی بیرمن با خودروی هاس یازدهم شد، جلوتر از کارلوس ساینز (ویلیامز)، گابریل بورتولتو (کیک سائوبر)، استبان اوکون (هاس) و شارل لکلرک (فراری).

فرانکو کولاپینتو در آلپین شانزدهم شد و بالاتر از نیکو هالکنبرگ (کیک سائوبر) و یوکی سونودا قرار گرفت. در همین حال، دو راننده‌ی مک‌لارن یعنی پیستری و نوریس به دلیل مشکلات فنی نتوانستند دور تمیزی ثبت کنند و در رده‌های ۱۹ و ۲۰ به کار خود پایان دادند.

اکنون تمرکز به مرحله‌ی حساس تعیین خط معطوف خواهد شد که قرار است ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی و ۷:۳۰ به چقت تهران آغاز شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x