جورج راسل در تمرین اول گرندپری اتریش ،سریعترین زمان رو برای مرسدس ثبت کرد.

جورج راسل در اولین جلسه تمرین روز جمعه، پیش از گرندپری اتریش ، سریعترین زمان را ثبت کرد. این راننده مرسدس با ادامه روند خوب خود، جلوتر از مکس ورشتاپن و اسکار پیاستری قرار گرفت.
رانندگان جدید در تمرین اول گرندپری اتریش و نکات کلیدی
در تمرین اول (FP1) در ردبول رینگ اتریش، چند چهره جدید در پیست حضور داشتند، زیرا دو تیم تصمیم گرفتند از رانندگان تازهکار استفاده کنند: * الکس دان، پیشتاز جدول ردهبندی فرمول ۲، جایگزین لندو نوریس در مکلارن شد. این حضور، او را به اولین راننده ایرلندی تبدیل کرد که در ۲۲ سال اخیر در یک آخر هفته فرمول ۱ شرکت میکند و او با ثبت رتبه چهارم، عملکردی چشمگیر داشت. * دینو بگانوویچ، دیگر راننده فرمول ۲، به جای شارل لکلرک، رانندگی فراری را بر عهده گرفت.دان از اولین رانندگانی بود که با روشن شدن چراغ سبز وارد پیست شد. خودروی او دارای ابزارهای اندازهگیری آیرودینامیک بود که نشان میداد تیمها در این آخر هفته ارتقاهایی را به همراه آوردهاند. این راننده ایرلندی همچنین تنها کسی بود که در دورهای اولیه از لاستیکهای نرم استفاده کرد، در حالی که بقیه رانندگان از ترکیبات متوسط و سخت استفاده میکردند.
در حالی که جورج راسل، برنده گرندپری کانادا، در یکچهارم اول جلسه پیشتاز بود، مکس ورشتاپن در ردبول خود راضی به نظر نمیرسید و در RB21 دچار قفل شدن چرخ شد.ورشتاپن مشکلات خود را از طریق رادیو گزارش داد – اما این بار قهرمان جهان با سایمون رنی صحبت میکرد، نه مهندس مسابقه همیشگی خود، جیانپیرو لمبیاسه، که “جیپی” در این آخر هفته مرخصی بود.
رده | راننده | زمان | دور |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:05.542 | 34 |
2 | ![]() | +0.065s | 30 |
3 | ![]() | +0.155s | 33 |
4 | ![]() | +0.224s | 29 |
5 | ![]() | +0.238s | 34 |
6 | ![]() | +0.332s | 35 |
7 | ![]() | +0.404s | 35 |
8 | ![]() | +0.475s | 33 |
9 | ![]() | +0.557s | 20 |
10 | ![]() | +0.568s | 33 |
11 | ![]() | +0.588s | 35 |
12 | ![]() | +0.598s | 32 |
13 | ![]() | +0.618s | 32 |
14 | ![]() | +0.628s | 32 |
15 | ![]() | +0.647s | 34 |
16 | ![]() | +0.704s | 34 |
17 | ![]() | +0.720s | 30 |
18 | ![]() | +0.827s | 32 |
19 | ![]() | +0.968s | 32 |
20 | ![]() | +1.196s | 30 |
مشکلات ردبول و فراری، و درخشش تازه واردها در تمرین آزاد اول
یوکی سونودا نیز در خودروی دوم ردبول با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکرد و در تلاش برای خو گرفتن با خودرو، لحظهای گسترده را تجربه کرد. در همین حین، به لوئیس همیلتون اطلاع داده شد که SF-25 او “مشکلی در جعبهدنده” دارد، که این موضوع بریتانیایی را مجبور به بازگشت به پیت کرد.به نظر نمیرسید مشکلات فراری به همین جا ختم شده باشد؛ خودروی بگانوویچ در سمت دیگر گاراژ روی سکوها قرار داشت و خدمه در حال برداشتن کف خودرو بودند. در همین حال، راسل با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵.۷۷۶ ثانیه پس از استفاده از لاستیکهای نرم، در صدر جدول زمانبندی قرار داشت.یک پرچم زرد برای مدت کوتاهی پس از چرخش فرناندو آلونسو ظاهر شد؛ قهرمان دو دوره جهان به دلیل لحظهای در پیچ آخر، به چمن رفت. راننده استون مارتین در این باره گفت: “این بدترین دور خروجی بود که میتوانستیم انجام دهیم – خوبه که در FP1 اتفاق افتاد!”همانطور که اکثر رانندگان به لاستیکهای نرم روی آوردند و زمانها شروع به کاهش کرد – و فراری نیز هر دو خودروی خود را به پیست بازگرداند – استبان اوکون با قفل کردن ترمزها و مستقیم رفتن در پیچ ۱، پرچم زرد دیگری را به دنبال داشت. راننده هاس توانست به پیست بازگردد، هرچند لاستیک جلو سمت چپ او صاف شده بود.با ورود جلسه به یکچهارم پایانی، در حالی که راسل همچنان پیشتاز بود و ورشتاپن و پیاستری در تعقیب او بودند، دان با ثبت چهارمین زمان سریع، توجهها را به خود جلب کرد؛ زمان او تنها هفت صدم ثانیه با زمان پیاستری فاصله داشت.
پایان تمرین آزاد اول گرندپری اتریش:
راسل صدرنشین، ورشتاپن نزدیکترین رقیب
با نزدیک شدن به ۱۰ دقیقه پایانی تمرین آزاد اول (FP1)، جورج راسل گزارش داد که “چند قطره باران کوچک” شروع به باریدن کرده است، در حالی که ابرها بر فراز پیست ردبول رینگ آویزان بودند. اما وضعیت آبوهوا مانع از آن نشد که راننده مرسدس جایگاه خود را در صدر جدول زمانبندی حفظ کند و سریعترین زمان را با ۱ دقیقه و ۵.۵۴۲ ثانیه به ثبت رساند.مکس ورشتاپن – که رکورد چهار پیروزی در این پیست را در کارنامه دارد – با ۰.۰۶۵ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت. پیاستری و دان نیز برای مکلارن به ترتیب سوم و چهارم شدند و بالاتر از پیر گاسلی از تیم آلپاین قرار گرفتند که در رده پنجم جای گرفت. گابریل بورتولتو برای کیک ساوبر یک عملکرد چشمگیر داشت و در جایگاه ششم قرار گرفت، در حالی که دو راننده ویلیامز، الکس آلبون و کارلوس ساینز، به همراه همیلتون و ایساک حجار از ریسینگ بولز، ۱۰ راننده برتر را تکمیل کردند.کیمی آنتونلی از مرسدس – پس از اتمام امتحانات مدرسهاش – در جایگاه یازدهم قرار گرفت، بالاتر از نیکو هولکنبرگ (کیک ساوبر، دوازدهم)، لنس استرول (استون مارتین، سیزدهم)، آلونسو (چهاردهم) و لیام لاوسون (ریسینگ بولز، پانزدهم). فرانکو کولاپینتو آلپاین خود را در رده شانزدهم قرار داد، در حالی که سونودا، بگانوویچ، اوکون و اولی بیرمن از هاس به ترتیب از رده هفدهم تا بیستم را به خود اختصاص دادند.رانندگان و تیمها اکنون در پدوک مجدداً گرد هم میآیند تا دادههای خود را بررسی کرده و برای جلسه دوم تمرین آزاد روز جمعه آماده شوند که قرار است در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی آغاز شود.