“تمرین سوم گرندپری آذربایجان : نوریس جلوتر از ورشتاپن و پیاستری قرار گرفت، در حالی که رانندهها در باکو با شرایط جوی سخت میجنگند.”

به خاطر بادهای شدید، رانندگان در باکو با شرایط سختی روبرو بودند و لاندو نوریس توانست در تمرین سوم گرندپری آذربایجان ، بهترین زمان را ثبت کند.
خلاصه تمرین سوم گرندپری آذربایجان
در تمرین سوم (FP3) گرندپری آذربایجان ، لاندو نوریس توانست سریعترین زمان را ثبت کند و بالاتر از مکس ورشتپن و اسکار پیاستری قرار بگیرد.زمان ثبت شده توسط این راننده بریتانیایی، ۱ دقیقه و ۴۱.۲۲۳ ثانیه بود که او را ۰.۲۲۲ ثانیه جلوتر از ورشتپن قرار داد. این در حالی بود که رانندگان در باکو با شرایط آب و هوایی سختی دست و پنجه نرم میکردند. با وجود اینکه پیست در طول تمرین خشک بود، اما باران شدید شب قبل باعث شده بود که لاستیکهای چسبناک روی مسیر شسته شود. همچنین، بادهای شدید در مناطق ترمزگیری برای رانندگان چالش زیادی ایجاد کرده بود.اولی برمن اولین رانندهای بود که از مسیر خارج شد و به خارج از پیست رفت. او گزارش داد که “با این باد شرایط خیلی سخت است.” به همین دلیل، تقریباً تمام رانندگان تا ۲۰ دقیقه اول در گاراژهای خود منتظر ماندند.نوریس که در تمرین قبلی (FP2) به دلیل برخورد با دیوار نیمی از زمان خود را از دست داده بود، یکی از اولین رانندگانی بود که زمان ثبت کرد. هم او و هم همتیمیاش پیاستری که روز جمعه خوبی نداشتند، از لاستیکهای سافت پیرلی استفاده کردند.شارل لکلرک که در چهار رویداد قبلی در آذربایجان پول پوزیشن را به دست آورده بود، بلافاصله سریعترین زمان را ثبت کرد، اما همتیمیاش لوییس همیلتون پس از خارج شدن از مسیر در پیچ ۳، مجبور به جبران شد.
خواهش میکنم، این جدول نتایج تمرین سوم (FP3) گرندپری آذربایجان است:
رده | راننده | زمان / اختلاف | تعداد دور |
---|---|---|---|
1 | نوریس (NOR) | ۱:۴۱.۲۲۳ | ۱۹ |
2 | ورستپن (VER) | +۰.۲۲۲s | ۱۹ |
3 | پیاستری (PIA) | +۰.۲۵۴s | ۲۱ |
4 | همیلتون (HAM) | +۰.۲۷۶s | ۱۸ |
5 | آنتونلی (ANT) | +۰.۶۵۳s | ۱۷ |
6 | راسل (RUS) | +۰.۷۴۱s | ۱۷ |
7 | آلبون (ALB) | +۰.۷۶۰s | ۱۹ |
8 | برمن (BEA) | +۰.۷۶۲s | ۲۳ |
9 | لاوسون (LAW) | +۰.۹۲۳s | ۲۱ |
10 | لکلرک (LEC) | +۰.۹۸۶s | ۱۹ |
11 | هادجار (HAD) | +۱.۰۴۴s | ۲۲ |
12 | هالکنبرگ (HUL) | +۱.۲۰۵s | ۱۷ |
13 | ساینز (SAI) | +۱.۲۶۳s | ۱۷ |
14 | آلونسو (ALO) | +۱.۳۶۸s | ۱۷ |
15 | کولاپینتو (COL) | +۱.۵۶۶s | ۱۹ |
16 | سونودا (TSU) | +۱.۶۱۷s | ۱۸ |
17 | اوکون (OCO) | +۱.۶۴۵s | ۲۰ |
18 | بورتونلی (BOR) | +۱.۸۳۷s | ۱۶ |
19 | گسلی (GAS) | +۲.۰۹۹s | ۲۱ |
20 | استرول (STR) | +۲.۱۲۷s | ۱۷ |
لاندو نوریس که از روز جمعه عملکرد خوبی داشت، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۲.۹۸۸ ثانیه در دور بعدی خود به صدر جدول رسید، اما این زمان تقریباً دو ثانیه کندتر از بهترین زمان خودش در تمرین دوم بود.همانطور که شرایط پیست بهتر میشد، زمانگیریها نیز در ۳۰ دقیقه پایانی بهبود یافتند. لکلرک با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۲.۳۵۴ ثانیه رکورد جدیدی را ثبت کرد و در دور بعدی خود با دیوار در پیچ ۷ برخورد جزئی داشت. در همین حین، لیام لاوسون در پیچ ۱۶ یک دور ۳۶۰ درجه کامل چرخید.در ادامه، ورستپن اولین رانندهای بود که در تمرین سوم زمانی زیر ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه ثبت کرد. او زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۷۲۷ ثانیه را به ثبت رساند، در حالی که تیمها و رانندگان در ۱۵ دقیقه پایانی روی شبیهسازیهای تعیین خط تمرکز داشتند.نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۲۲۳ ثانیه، سریعترین رکورد را در هر سه جلسه تمرین ثبت کرد. در همین زمان، پیاستری به دلیل لحظهای بیشفرمانی در پیچ ۴ مجبور به لغو دور سریع خود شد و در دور بعدی در پیچ ۱ به عمق پیست رفت.با این حال، پیاستری توانست یک زمان رقابتی ثبت کند، اما سه دهم ثانیه از نوریس عقب بود، در حالی که ورستپن و سپس همیلتون بین این دو رقیب اصلی برای قهرمانی قرار گرفتند.
پیاستری با دور آخر خود توانست جایگاهش را بهبود دهد، اما تنها به رده سوم رسید و با نوریس بیش از دو دهم ثانیه فاصله داشت، در حالی که ورستپن همچنان بین این دو نفر قرار گرفته بود. همیلتون و دو راننده مرسدس، یعنی کیمی آنتونلی و جورج راسل، در ردههای چهارم تا ششم قرار گرفتند.الکس آلبون (ویلیامز)، برمن (هاس)، لاوسون (ریسینیگ بولز) و لکلرک ۱۰ نفر برتر را کامل کردند. راننده فراری پس از اینکه در پیچ ۴ خارج شد، نتوانست در دور آخر خود بهبود یابد.ایساک هادجار، راننده ریسینگ بولز، درست خارج از ۱۰ نفر برتر قرار گرفت و پشت سر او نیز نیکو هالکنبرگ (کیک سائوبر)، کارلوس ساینز (ویلیامز)، فرناندو آلونسو (استون مارتین) و فرانکو کولاپینتو (آلپاین) قرار داشتند.یوکی سونودا (ردبول)، استبان اوکون (هاس)، گابریل بورتولتو (کیک سائوبر)، پیر گسلی (آلپاین) و لنس استرول (استون مارتین) نیز ردههای بعدی جدول را تا قبل از شروع تعیین خط امروز کامل کردند.