۱۴. بوداپست ، مجارستان ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

تمرین سوم: پیاستری در تمرین نهایی پرمشغله برای گرندپری مجارستان، بالاتر از نوریس و لکلرک قرار گرفت

اسکار پیاستری در ساعت پایانی تمرین در آخرین تمرین گرندپری مجارستان، از هم‌تیمی خود در مک‌لارن، لاندو نوریس، بهتر عمل کرد.

راننده مک‌لارن، اسکار پیاستری، در ساعت پایانی تمرین برای گرندپری مجارستان ، سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و با اختلافی کم، بالاتر از هم‌تیمی خود لاندو نوریس و چارلز لکلرک از فراری قرار گرفت.در حالی که تیم‌ها تمرکز خود را به بهینه‌سازی تنظیمات برای مسابقه تعیین خط (Qualifying) بعد از ظهر تغییر دادند، دو راننده مک‌لارن جزو اولین کسانی بودند که وارد پیست شدند، به این امید که جایگاه‌های اول و دوم خود را که در جلسات تمرینی قبلی به دست آورده بودند، تقویت کنند.آن‌ها به سرعت و بدون تکمیل یک دور کامل به پیت‌لین بازگشتند، که باعث شروعی نسبتاً کند در این ساعت شد؛ تا دقیقه ۴۵، آماده‌سازی‌های اصلی برای مسابقه تعیین خط به درستی آغاز نشد.یوکی سونودا، که ردبول او با رنگ “فلو-ویز” در اطراف دیفیوزر پوشیده شده بود، ابتدا با لاستیک‌های مدیوم سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، قبل از اینکه از طریق رادیو از بیش‌فرمانی (oversteer) شکایت کند. سپس هم‌تیمی او، مکس ورشتپن، که در تمرینات روز جمعه با مشکلاتی روبرو بود، با لاستیک‌های سافت زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۵۴۷ ثانیه را به عنوان معیار ثبت کرد، اما این زمان به سرعت توسط جورج راسل و چارلز لکلرک شکسته شد.

POS.DRIVERTIME / GAPLAPS
1 PIA1:14.91617
2 NOR+0.032s20
3 LEC+0.399s17
4 HAM+0.768s18
5 ANT+0.829s18
6 ALO+0.878s18
7 STR+0.912s21
8 RUS+0.924s17
9 BOR+1.062s19
10 HUL+1.109s21
11 BEA+1.211s17
12 VER+1.246s19
13 COL+1.331s21
14 LAW+1.455s21
15 SAI+1.526s19
16 ALB+1.614s20
17 OCO+1.615s18
18 GAS+1.654s22
19 TSU+1.962s19
20 HAD+2.040s18

همانطور که انتظار می‌رفت، پس از بازگشت مک‌لارن‌ها برای ثبت زمان‌های رقابتی خود، سه نفر برتر تغییر کردند و پیاستری موفق شد جایگاه اول را به دست آورد، هرچند که زمان او حدود شش دهم ثانیه کندتر از زمان نوریس در جلسه تمرینی دوم روز گذشته بود. در همین حال، راننده بریتانیایی (نوریس) در اولین تلاش خود فقط توانست جایگاه پنجم را کسب کند.کمی بعد، لکلرک از فراری در یک دور سریع بود و در بخش‌های اول و دوم سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، اما اشتباهی در پیچ ۱۲ باعث شد چرخ عقب سمت چپ او وارد شن‌زار شود و مقدار کمی زمان را از دست بدهد. با این حال، زمان او به اندازه‌ای خوب بود که او را در جایگاه اول قرار دهد، تا اینکه پیاستری با اختلاف ۰.۲۶۶ ثانیه از او پیشی گرفت.کمی پایین‌تر در جدول، گابریل بورتولتو، راننده تازه‌کار کیک ساوبر، فرم فوق‌العاده اخیر خود در یک دور را ادامه داد و در جایگاه ششم قرار گرفت، با اختلافی کمتر از چهار دهم ثانیه نسبت به سریع‌ترین زمان راننده استرالیایی (پیاستری) در مک‌لارن.اما برای راننده میانی دیگر، الکس آلبون، داستان متفاوت بود. او در نیمه راه این ساعت، خود را در انتهای جدول زمانی یافت و به تیمش توصیه کرد تا کف ماشین را پس از عبور پر سر و صدا از روی جدول‌ها بررسی کنند.با نزدیک شدن به پایان زمان، برخی از تیم‌ها تصمیم گرفتند به جای ادامه شبیه‌سازی‌های مسابقه تعیین خط، دورهای طولانی را با لاستیک‌های مدیوم انجام دهند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در ترافیک برای کسانی شد که هنوز در حال انجام دورهای سریع بودند؛ ایساک حاجار از تیم ریسینگ بولز مستقیماً به نوریس اشاره کرد و ادعا کرد که “او نمی‌داند چطور باید به کسی راه بدهد.”

در حالی که بسیاری از رانندگان برای دورهای نهایی خود آماده می‌شدند، پیست خلوت شد و این فرصت به پیاستری داده شد تا از هوای تمیز نهایت استفاده را ببرد و زمان خود را به زیر ۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه برساند. سپس هم‌تیمی او (نوریس) در بخش پایانی پیست زمان قابل توجهی را به دست آورد و تنها با ۰.۰۳۲ ثانیه اختلاف نسبت به پیاستری، به کار خود پایان داد.دورهای سریع سایر رانندگان طبق برنامه پیش نرفت؛ حاجار به سمت محوطه فرار چرخید و برای لحظاتی پرچم زرد را بیرون آورد، و ورشتپن گزارش داد: «هر چه سعی می‌کنی مشکل عقب ماشین را حل کنی، به زیرفرمانی (understeer) می‌افتد»، که نشان‌دهنده مشکلی مشترک برای بسیاری از رانندگان بود.لوییس همیلتون که عملکرد بسیار بهتری داشت، این جلسه را در جایگاه چهارم به پایان رساند، و کیمی آنتونلی و فرناندو آلونسو، که پس از آسیب‌دیدگی کمر در اوایل هفته بازگشته بود، بقیه جایگاه‌های شش نفر برتر را از آن خود کردند.لنس استرول هفتم شد و یک ساعت دلگرم‌کننده را برای استون مارتین رقم زد، و پس از او راسل و دو راننده ساوبر، بورتولتو و نیکو هولکنبرگ قرار گرفتند. در یک ساعت تمرینی دشوار دیگر، ورشتپن در جایگاه دوازدهم و درست پشت سر اولی بیرمن از تیم هاس قرار گرفت و پس از او فرانکو کولاپینتو، لیام لاوسون و کارلوس ساینز بودند.آلبون، اوکان، گسلی، تسونودای ناامید و حاجار در انتهای جدول قرار گرفتند و باید به دنبال پیشرفت‌هایی برای مسابقه مهم تعیین خط در پیست هونگارورینگ باشند که قرار است ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی آغاز شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x