تمرین دوم گرندپری آذربایجان : همیلتون در جایگاه اول قرار گرفت؛ نوریس با برخورد به دیوار زودتر از دور خارج شد.”

تمرین آزاد ۲ گرندپری آذربایجان با پیشتازی فراری به پایان رسید، در حالی که مکلارن برای سرعت مشکل داشت.
“لوئیس همیلتون در تمرین دوم گرندپری آذربایجان ، پیشتاز فراری ۱-۲ شد؛ در حالی که جلسه لاندو نوریز پس از برخورد به مانع، زودتر به پایان رسید.””در جدول نهایی، زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۲۹۳ ثانیهای همیلتون، او را با اختلاف ۰.۰۷۴ ثانیه جلوتر از شارل لکلرک قرار داد. در مقابل، خودروهای مکلارن با رانندگی نوریس و اسکار پیاستری در طول مسابقه برای عملکرد بهتر مشکل داشتند و به ترتیب در جایگاههای دهم و دوازدهم قرار گرفتند.””حتی در دقایق ابتدایی، مسیرهای فرعی پیست باکو به کار گرفته شدند؛ لیام لاوسون در پیچ ۱۵ و همیلتون در پیچ ۷ به مسیر خارج شدند، چرا که رانندگان در این جلسه یک ساعته دوم، در حال بررسی محدودیتهای پیست بودند.””پیاستری که بخش زیادی از جلسه اول را به دلیل مشکل در موتور در گاراژ گذرانده بود، تقریباً بلافاصله در تمرین دوم با لاستیک نرم پیرلی وارد پیست شد و در اولین دور خود، زمان ۱ دقیقه و ۴۳.۳۰۷ ثانیه را ثبت کرد که در ابتدا او را در صدر جدول قرار داد.””اما با افزایش تعداد دورهای ثبت شده و استفاده رانندگان از نرمترین لاستیک، زمانها به سرعت کاهش یافتند و رکورد نوریس از تمرین اول، به راحتی در ۱۰ دقیقه ابتدایی شکسته شد.””پس از آغاز سریع مسابقه، نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۴۲.۱۹۹ ثانیه در صدر قرار گرفت که کمی سریعتر از لکلرک بود. راننده فراری که در چهار دوره گذشته گرندپری آذربایجان، جایگاه پول پوزیشن را به دست آورده بود، دوباره توانایی خود را در این پیست شهری نشان داد و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۷۸۶ ثانیه، اولین رانندهای شد که به زمانی کمتر از ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه رسید.”
جایگاه | راننده | زمان / اختلاف زمانی | تعداد دور |
---|---|---|---|
۱ | HAM (همیلتون) | ۱:۴۱.۲۹۳ | ۲۱ |
۲ | LEC (لکلرک) | +۰.۰۷۴s | ۲۳ |
۳ | RUS (راسل) | +۰.۴۷۷s | ۱۹ |
۴ | ANT (آنتونیلی) | +۰.۴۸۶s | ۲۲ |
۵ | BEA (برمن) | +۰.۵۹۸s | ۲۳ |
۶ | VER (ورشتپن) | +۰.۶۰۹s | ۲۲ |
۷ | LAW (لاوسون) | +۰.۶۹۶s | ۲۲ |
۸ | OCO (اوکون) | +۰.۸۷۴s | ۲۳ |
۹ | ALB (آلبون) | +۰.۸۸۴s | ۲۴ |
۱۰ | NOR (نوریس) | +۰.۹۰۶s | ۷ |
۱۱ | SAI (ساینز) | +۰.۹۶۲s | ۲۴ |
۱۲ | PIA (پیاستری) | +۱.۰۰۲s | ۲۳ |
۱۳ | HAD (هادین) | +۱.۱۵۰s | ۲۳ |
۱۴ | TSU (تسودا) | +۱.۱۵۱s | ۲۲ |
۱۵ | BOR (بورمان) | +۱.۲۶۸s | ۲۲ |
۱۶ | GAS (گسلی) | +۱.۳۸۱s | ۲۲ |
۱۷ | STR (استرول) | +۱.۴۷۸s | ۲۴ |
۱۸ | HUL (هولکنبرگ) | +۱.۵۲۷s | ۲۲ |
۱۹ | ALO (آلونسو) | +۱.۶۷۴s | ۲۴ |
۲۰ | COL (کولپین) | +۲.۰۲۹s | ۲۲ |
“همتیمی همیلتون، با فاصله کمتر از دو دهم ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت، و سپس در دقیقه بیستم با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۵۴۳ ثانیه، به صدر جدول صعود کرد. هر دوی این دورها با لاستیک متوسط ثبت شدند که این موضوع، تیمها را برای انتخاب لاستیک مناسب برای تعیین خط (Qualifying) روز شنبه، با چالش روبرو کرد.””در ادامه، مسابقه نوریس در میانه راه دچار مشکل شد. راننده مکلارن هنگام خروج از پیچ ۴ به دیوار برخورد کرد که باعث آسیب دیدن سیستم تعلیق عقب-چپ خودروی او شد. با وجود اینکه این راننده بریتانیایی توانست به گاراژ برگردد، تا پایان مسابقه در همانجا ماند.””تنها چند دقیقه بعد، پیاستری که صدرنشین جدول رانندگان است، پس از برخورد خفیف به گاردریلهای (Tecpro) پیچ ۱۵ به همتیمی خود در گاراژ پیوست و پس از بررسیهای احتیاطی، به مسیر بازگشت.””در این میان، لکلرک با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۳۶۷ ثانیه، دوباره به صدر جدول بازگشت، در حالی که رانندگان فراری در حال رقابت با یکدیگر بودند. همیلتون نیز با لاستیکهای نرم و با زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۲۹۳ ثانیه و تنها ۱۰ دقیقه مانده به پایان مسابقه، سریعترین دور روز را ثبت کرد.”
“جورج راسل، راننده مرسدس، بهترین عملکرد را در بین سایرین داشت و با اختلاف کمتر از نیم ثانیه پشت سر همیلتون قرار گرفت. او بالاتر از همتیمیاش، کیمی آنتونلی، اولی بیرمن (هاس)، مکس ورشتپن (ردبول) و لیام لاوسون (ریسینگ بولز) جای گرفت.””استبان اوکون با قرار گرفتن در رده هشتم، روز مثبتی را برای تیم هاس رقم زد. او بالاتر از الکس آلبون، نوریز و کارلوس ساینز از تیم ویلیامز قرار گرفت.””پیاستری دوازدهم شد، اما به دلیل رعایت نکردن پرچم زرد، تحت بررسی قرار گرفت تا پس از پایان مسابقه به تخلف او رسیدگی شود. پس از او نیز ایزاک هادجار (ریسینگ بولز)، یوکی تسونودا (ردبول) و گابریل بورتولتو (کیک سائوبر) قرار داشتند.””در انتهای جدول، پیر گسلی از تیم آلپین، لنس استرول (استون مارتین)، نیکو هولکنبرگ (کیک سائوبر)، فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین و فرانکو کولاپینتو از تیم آلپین قرار گرفتند که با اختلاف دو ثانیه، از رده آخر فاصله داشتند.”