تمرین اول گرندپری کانادا ،ورشتاپن جلوتر از آلبون و ساینز قرار گرفت؛ در حالی که لکلرک باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شد.

ماکس ورشتپن در اولین ساعت تمرین پیش از گرندپری کانادا ، سریعترین زمان را ثبت کرد. راننده ردبول، با ثبت این زمان، بالاتر از الکس آلبون و کارلوس ساینز (هر دو از تیم ویلیامز) قرار گرفت، در حالی که شارل لکلرک پس از برخورد با گاردریل، باعث به اهتزاز درآمدن زودهنگام پرچم قرمز شد.
صفی از خودروها در پیتلین تشکیل شده بود، در حالی که جلسه (تمرین اول گرندپری کانادا ) در شرایطی ملایم و خشک آغاز شد. استبان اوکون در این آخر هفته، که تیم هاس دویستمین گرندپری خود را با یک لباس (طراحی) رترو (قدیمی) جشن میگیرد، پیشتاز این صف بود.
این رویداد (گرندپری) همچنین یکی از رویدادهایی است که مکلارن ارتقاهایی را به خودروی خود اضافه کرده است، از جمله معرفی “بالههای پری دریایی” به صفحه کناری بال جلوی خودرو. اسکار پیاستری از پیتلین خارج شد در حالی که خودروی او مجهز به “ایرو ریک” (ابزار اندازهگیری جریان هوا) بود، اما لاندو نوریس اینطور نبود، که نشان میدهد تیم در حال مقایسه قطعات جدید با قطعات استاندارد بودند.در اوایل جلسه، فرانکو کولاپینتو، راننده آرژانتینی، دچار چرخش زودهنگامی شد و به طور مختصر پرچمهای زرد را به اهتزاز درآورد، زیرا خودروی آلپین او در پیچ 2 در جهت اشتباه قرار گرفت. در همین حین، مهندس مسابقه ورشتپن، جیانپییرو لامبیاسه، به راننده هلندی اعلام کرد که ردبول در حال “بررسی مشکل” است، پس از اینکه ورشتپن فرمان “سنگین” را گزارش کرده بود
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | VER | 1:13.193 | 28 | |
2 | ALB | 1:13.232 | +0.039s | 28 |
3 | SAI | 1:13.275 | +0.082s | 31 |
4 | RUS | 1:13.535 | +0.342s | 29 |
5 | HAM | 1:13.620 | +0.427s | 30 |
6 | HAD | 1:13.631 | +0.438s | 31 |
7 | NOR | 1:13.651 | +0.458s | 30 |
8 | LAW | 1:13.737 | +0.544s | 30 |
9 | GAS | 1:13.817 | +0.624s | 29 |
10 | LEC | 1:13.885 | +0.692s | 9 |
11 | TSU | 1:13.927 | +0.734s | 27 |
12 | ALO | 1:13.972 | +0.779s | 25 |
13 | ANT | 1:14.002 | +0.809s | 30 |
14 | PIA | 1:14.198 | +1.005s | 28 |
15 | STR | 1:14.203 | +1.010s | 25 |
16 | BOR | 1:14.324 | +1.131s | 30 |
17 | BEA | 1:14.520 | +1.327s | 30 |
18 | OCO | 1:14.605 | +1.412s | 23 |
19 | COL | 1:14.645 | +1.452s | 29 |
20 | HUL | 1:14.821 | +1.628s | 28 |
چندین “لاکآپ” (قفل شدن چرخها هنگام ترمزگیری) نیز در مراحل اولیه تمرین اول (FP1) رخ داد؛ کیمی آنتونلی با مرسدس خود کمی از مسیر خارج شد و پس از آن نوریس نیز لحظهای مشابه را تجربه کرد. اما اتفاق بدتری در انتظار لکلرک بود؛ راننده فراری پس از برخورد با دیوار در پیچ 4، باعث به اهتزاز درآمدن پرچمهای قرمز شد.بازپخشها نشان داد که این راننده موناکویی ترمز گرفته و به گوشه سمت چپ برخورد کرده و سپس به سمت گاردریل مقابل منحرف شده است، که باعث شد او از طریق رادیو عذرخواهی کند. این حادثه برای لکلرک، که پیش از تصادف خود را در صدر جدول زمانی قرار داده بود، در زمان نامناسبی رخ داد.
در همین حین، درست پیش از برافراشته شدن پرچم قرمز، یک لحظه نزدیک دیگر اتفاق افتاد؛ زمانی که آلبون سعی کرد از مسیر گابریل بورتولتو که در حال نزدیک شدن بود، کنار برود، اما خودروی ویلیامز او در مسیر راننده برزیلی قرار گرفت. کیک سائوبر (Kick Sauber) برای جلوگیری از برخورد، دست به اقدام پیشگیرانه زد؛ اتفاقی که به نظر میرسید ناشی از سوءتفاهم در مورد اینکه چه کسی باید به کجا برود، بود.هنگامی که جلسه پس از کنار زدن خودروی لکلرک از سر گرفته شد، این هیجان هیچ نشانی از فروکش کردن نداشت؛ راسل و نوریس هر دو در چمنها از مسیر خارج شدند، در حالی که لوئیس همیلتون در پیچ 10 دچار چرخش شد. با نزدیک شدن به نیمه راه، ورشتپن با زمان 1 دقیقه و 13.863 ثانیه، پیشتاز بود که فقط 0.022 ثانیه از بهترین زمان قبلی لکلرک سریعتر بود.نیکو هالکنبرگ – که پس از کسب رتبه پنجم چشمگیر در مسابقه قبلی در اسپانیا، وارد این آخر هفته شده بود – برخوردی نفسگیر با “دیوار قهرمانان” (Wall of Champions) داشت، اما خوشبختانه راننده کیک سائوبر از هرگونه آسیبی در امان ماند. در همین حال، ورشتپن ناراضی بود، زیرا احساس میکرد همیلتون هنگام عبور از کنار فراری کندرو، فضای کافی برای او نگذاشته است؛ که به نظر میرسید لحظهای دیگر از سوءتفاهم باشد.