۴. سخیر ، بحرین ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

“تمرین اول گرندپری بحرین : نوریس پیشتاز شد، شش راننده تازه‌کار در تمرین شرکت کردند.”

“لاندو نوریس در جلسه تمرین اول آخر هفته گرندپری بحرین در صدر جدول زمان‌ها قرار گرفت. راننده مک‌لارن سریع‌ترین زمان را به دست آورد و پیر گسلی و لوئیس همیلتون در یک ساعتی که شاهد حضور شش راننده تازه‌کار بود، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.”

خلاصه تمرین اول گرندپری بحرین : تنها چند روز پس از مسابقه دادن در شرایط خنک پیست سوزوکا در ژاپن، تیم‌ها و رانندگان در هوای گرم و آفتابی پیست صخیر برای تمرین اول، جمعه به پیست بازگشتند. با این حال، تعدادی از رانندگان حاضر در خط شروع، پشت فرمان نخواهند نشست و طبق قانونی که تیم‌ها را موظف می‌کند در طول فصل در چهار جلسه تمرین اول از رانندگان تازه‌کار استفاده کنند، خودروهای خود را به یک راننده جوان واگذار کرده‌اند.

آیومو ایواسا، دینو بگانوویچ، فرد وستی، فیلیپه دروگوویچ، ریو هیراکاوا و لوک براونینگ قرار بود به ترتیب برای ردبول، فراری، مرسدس، استون مارتین، هاس و ویلیامز به پیست بروند و جایگزین مکس ورشتاپن ، شارل لکلرک، جورج راسل، فرناندو آلونسو، اولیور بیرمن و کارلوس ساینز شوند.

به نظر می‌رسید چهره‌های جدید مشتاق شروع کار هستند، به طوری که ایواسا در هنگام روشن شدن چراغ سبز در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی، جلوتر از براونینگ و هیراکاوا از پیت‌لین خارج شد. در همین حال، کیمی آنتونلی، راننده مرسدس، که نام آشناتری داشت، در اوایل جلسه دچار مشکل شد و پیش از بازگشت آهسته به پیت‌لین کمتر از ۱۰ دقیقه پس از شروع جلسه، گزارش داد که “قدرتی وجود ندارد”.

رده‌بندی نهایی تمرین اول گرندپری بحرین:

رتبهرانندهزماناختلافدورها
1نوریس1:33.20423
2گسلی1:33.442+0.238 ثانیه23
3همیلتون1:33.800+0.596 ثانیه23
4آلبرت1:33.928+0.724 ثانیه24
5اوکون1:34.184+0.980 ثانیه19
6هالکنبرگ1:34.262+1.058 ثانیه24
7دورنبو1:34.396+1.192 ثانیه23
8لاوسون1:34.397+1.193 ثانیه23
9تسونودا1:34.484+1.280 ثانیه23
10پیاستری1:34.508+1.304 ثانیه25
11بورگ1:34.628+1.424 ثانیه23
12هاجار1:34.667+1.463 ثانیه22
13براونینگ1:34.885+1.681 ثانیه20
14بگانوویچ1:35.055+1.851 ثانیه20
15استرول1:35.116+1.912 ثانیه23
16دروگوویچ1:35.198+1.994 ثانیه19
17هیراکاوا1:35.261+2.057 ثانیه20
18وستی 1:35.325+2.121 ثانیه26
19ایواسا1:35.475+2.271 ثانیه20
20آنتونلی1:38.051+4.847 ثانیه3

در حالی که خودروی آنتونلی در گاراژ تیم مرسدس در حال تعمیر بود – به نظر می‌رسید مشکل ناشی از افت فشار آب بوده است – سایر رانندگان به نظر می‌رسید که در یافتن چسبندگی در پیست دچار مشکل هستند، به طوری که لیام لاوسون اظهار داشت که تعادل خودروی ریسینگ بولز او “تکان دهنده” است.در اواسط جلسه – پس از اینکه بیشتر رانندگان با لاستیک‌های مدیوم یا هارد زمانی را ثبت کردند – الکس آلبون با زمان 1 دقیقه و 35.180 ثانیه برای ویلیامز پیشتاز بود و با شش صدم ثانیه اختلاف نسبت به نوریس در مک‌لارن در رده اول قرار گرفت و گسلی نیز برای آلپاین در رده سوم جای گرفت.

سپس توجهات به استفاده از لاستیک‌های سافت معطوف شد و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر به سرعت با اختلاف نیم ثانیه سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، پس از اینکه یکی از اولین رانندگانی بود که این ترکیب لاستیکی را استفاده کرد، اما بلافاصله توسط هم‌تیمی‌اش، نیکو هالکنبرگ، جایگزین شد.در حالی که مشکلات آنتونلی در گاراژ مرسدس ادامه داشت – و مکانیک‌ها در تلاش برای رفع مشکل دیده می‌شدند که بال عقب را می‌کشیدند – آلبون در پیت‌لین در مسیر یوکی تسونودا از ردبول رها شد و راننده تایلندی را بر آن داشت تا از طریق رادیو عذرخواهی کند. این حادثه پس از جلسه بررسی خواهد شد.استواردها همچنین یک حادثه احتمالی ایجاد مزاحمت بین دو راننده ویلیامز را بررسی خواهند کرد، جایی که براونینگ مجبور شد پس از مواجهه با آلبون که به آرامی در پیست حرکت می‌کرد، اقدام به جلوگیری از برخورد کند.

با ثبت دورهای بیشتر با لاستیک‌های سافت و کاهش پیوسته زمان‌ها، نوریس با زمان 1 دقیقه و 33.204 ثانیه سریع‌ترین زمان را به ثبت رساند و دو دهم ثانیه سریع‌تر از گسلی در رده دوم بود، در حالی که همیلتون پس از ثبت دور با لاستیک سافت در اواخر جلسه، در رده سوم برای فراری قرار گرفت.آلبون – که در مراحل پایانی از افت قدرت خبر داد – رده چهارم را حفظ کرد و استبان اوکون از هاس در رده پنجم و هالکنبرگ در رده ششم قرار گرفتند. جک دورنبو برای آلپاین هفتم شد و لاوسون، تسونودا و اسکار پیاستری از مک‌لارن ده رتبه برتر را تکمیل کردند.

بورتولتو در رده یازدهم به پایان رساند و پس از او ایساک هاجار از ریسینگ بولز، براونینگ و بگانوویچ قرار گرفتند. استون مارتین‌های لانس استرول و دروگوویچ به ترتیب در رده‌های پانزدهم و شانزدهم قرار گرفتند و هیراکاوا، وستی، ایواسا و آنتونلی – که بیشتر جلسه را به دلیل مشکلات ذکر شده در خودرو از دست داد – رده‌های پایانی را به خود اختصاص دادند.رانندگان و تیم‌ها اکنون فرصتی خواهند داشت تا داده‌های خود را بررسی کنند قبل از اینکه برای تمرین آزاد دوم، که قرار است ساعت 18:00 به وقت محلی آغاز شود، به پیست بازگردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x