۲۰. مکزیکوسیتی ، مکزیک ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

تمرین آزاد سوم (FP3): نوریس در آستانه گرندپری مکزیک ، با سبقت از همیلتون و راسل، صدرنشین شد.

لاندو نوریس توانست در تمرین آزاد سوم گرندپری مکزیک به سریع‌ترین زمان دست یابد؛ در حالی که رقبای اصلی او در گرندپری مکزیک با مشکل حفظ سرعت دست و پنجه نرم کردند

لاندو نوریس در آخرین جلسه تمرینی پیش از گرندپری مکزیک صدرنشین شد. راننده مک‌لارن با اختلاف بیش از سه دهم ثانیه از لوئیس همیلتون از تیم فراری جلوتر بود و جورج راسل از مرسدس جایگاه سوم را تکمیل کرد.نوریس زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۶۳۳ ثانیه خود را کمتر از ۱۰ دقیقه مانده به پایان تمرین آزاد سوم در پیست اتودرومو هرمانوس رودریگز ثبت کرد. این در حالی بود که رقبای او در کسب قهرمانی، اسکار پیاستری و مکس ورشتپن به ترتیب در جایگاه‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.ورشتپن، که از ریتم مسابقه‌ای خود در روز جمعه ناراضی بود، اولین راننده‌ای بود که در جلسه یک‌ساعته روز شنبه زمان ثبت کرد، اما طول کشید تا پس از ۱۰ دقیقه ابتدایی، اکثر رانندگان وارد پیست شوند.همیلتون بلافاصله در حال فشار آوردن به محدودیت‌ها بود؛ راننده فراری در اولین دور سریع خود در پیچ ۴ کمی عمیق رفت (دیر ترمز کرد)، و سپس در ابتدای تلاش بعدی خود، در پیچ ۱ به فضای چمن رفت.نزدیک به دقیقه ۱۵، کارلوس ساینز با استفاده از اولین مجموعه تایرهای سافت (نرم) پیرلی، به صدر جدول صعود کرد. زمان ۱ دقیقه و ۱۸.۰۲۸ ثانیه او تقریباً تا نیمه جلسه به‌عنوان معیار اصلی باقی ماند.همیلتون یک بار دیگر در پیچ ۴ عمیق رفت، درست مثل نوریس در اولین دور سریع خود. راننده مک‌لارن در تلاش بعدی‌اش، پشت سر ساینز و ورشتپن سوم شد، چرا که هر ۲۰ راننده برای دوری از ترافیک در اطراف پیست نسبتاً کوتاه و ۲.۶۷ مایلی، با مشکل مواجه بودند.

حتماً! درخواستی عالی است. این اطلاعات مربوط به جدول رده‌بندی تمرین آزاد سوم (FP3) گرندپری مکزیکوسیتی را در قالب یک جدول مرتب برای شما آماده کرده‌ام.
جدول نتایج تمرین آزاد سوم (FP3) گرندپری مکزیکوسیتی

ردهشمارهرانندهتیمزماندورها
14NOR (نوریس)McLaren1:16.63322
244HAM (همیلتون)Ferrari+0.345s29
363RUS (راسل)Mercedes+0.512s19
416LEC (لکلرک)Ferrari+0.566s26
581PIA (پیاستری)McLaren+0.599s23
61VER (ورشتپن)Red Bull Racing+0.609s30
712ANT (آنتونلی)Mercedes+0.620s19
86HAD (هادجار)Racing Bulls+0.763s19
922TSU (سونودا)Red Bull Racing+0.782s23
105BOR (بورتولتو)Kick Sauber+0.893s24
1130LAW (لاوسون)Racing Bulls+0.919s20
1231OCO (اوکون)Haas F1 Team+0.941s26
1318STR (استرول)Aston Martin+0.965s23
1427HUL (هولکنبرگ)Kick Sauber+1.031s25
1555SAI (ساینز)Williams+1.168s24
1623ALB (آلبون)Williams+1.361s20
1787BEA (بیرمن)Haas F1 Team+1.413s23
1810GAS (گسلی)Alpine+1.779s24
1943COL (کولاپینتو)Alpine+1.948s22
2014ALO (آلونسو)Aston Martin+1.978s12

صدرنشینی نوریس با تایرهای مدیوم و تقلا برای سرعت

​در حالی که هنوز از مجموعه تایرهای مدیوم استفاده می‌کرد، نوریس با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۸.۰۱۵ ثانیه به صدر جدول رسید. هم‌تیمی او، پیاستری، اندکی بعد یک دور سریع ثبت کرد، اما با اختلافی بیش از چهار دهم ثانیه در پشت سر او قرار گرفت، چرا که این راننده استرالیایی برای رسیدن به سرعت رقیب خود در قهرمانی، در این جلسه مشکل داشت.

افزایش فشار و رقابت نزدیک

​با ورود جلسه به فاز دوم، ورشتپن عمیقاً در حال شبیه‌سازی مسابقه با تایرهای مدیوم بود. در همین حال، راسل در مورد “لغزش در همه جای پیست” با این تایرهای دیواره زرد (مدیوم) گله داشت، به طوری که در یک مقطع، شش راننده برتر شامل نوریس، ساینز، راسل، ورشتپن، شارل لکلرک و ایزاک هادجار تنها با ۰.۰۶۵ ثانیه از هم جدا شده بودند.

مشکلات رانندگان در پیست

الکس آلبون دو بار ترمزهایش در پیچ ۱۳ قفل کرد و تلاش‌های اولیه او با تایر سافت با شکست مواجه شد و گزارش داد که “حس عجیبی” دارد. هم‌زمان با تمرکز رانندگان بر شبیه‌سازی دور تعیین خط، کیمی آنتونلی از مرسدس نیز در دور سریع خود، از روی جدول کنار پیست در پیچ ۱۲ عبور کرد.

سقوط متوالی رکوردها

راسل اولین راننده‌ای بود که زمانش به زیر مرز ۱ دقیقه و ۱۸ ثانیه رسید و ۱ دقیقه و ۱۷.۸۹۲ ثانیه را ثبت کرد. اما این زمان به سرعت توسط هادجار و سپس پیاستری بهتر شد. رهبر جدول قهرمانی رانندگان، رکورد را به ۱ دقیقه و ۱۷.۳۱۵ ثانیه کاهش داد، در حالی که کمتر از ۱۵ دقیقه به پایان مانده بود.

​رکوردها همچنان پایین می‌آمدند. ابتدا لکلرک و سپس آنتونلی برای مدت کوتاهی به صدر جدول پریدند، پیش از آنکه همیلتون با زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۹۷۸ ثانیه، اولین راننده‌ای شود که این آخر هفته زمانش را به زیر ۱ دقیقه و ۱۷ ثانیه رساند. با این حال، او بلافاصله پس از ثبت زمان نوریس با ۱ دقیقه و ۱۶.۶۳۳ ثانیه جایگاه صدر را از دست داد؛ زمانی که تا پایان و اهتزاز پرچم شطرنجی سریع‌ترین باقی ماند.

نتایج نهایی و گزارش رانندگان

​پشت سر همیلتون و راسل، لکلرک و سپس پیاستری قرار گرفتند. پیاستری با شش دهم ثانیه اختلاف از نوریس، در رده پنجم ایستاد. ورشتپن و آنتونلی با اختلافی کمتر از یک دهم ثانیه پس از پیاستری قرار گرفتند. راننده ردبول از “نبود چسبندگی، در جلو و عقب” شکایت داشت.

هادجار (ریسینگ بولز)، یوکی سونودا از ردبول و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر، ۱۰ راننده برتر را تکمیل کردند. پس از آن‌ها لیام لاوسون (ریسینگ بولز)، استبان اوکون (هاس)، لنس استرول (استون مارتین)، نیکو هولکنبرگ (سائوبر) و ساینز با ویلیامز قرار گرفتند.

​هم‌تیمی او، آلبون، که در اواخر جلسه از کمبود قدرت شکایت داشت، در جایگاه شانزدهم قرار گرفت و پس از او اولی برمن (هاس) و دو راننده آلپین، پیر گسلی و فرانکو کلاپینتو ایستادند.

فرناندو آلونسو در رده بیستم قرار گرفت، زیرا تیم استون مارتین گزارش داد که “یک مشکل کوچک در سمت راست جلو” خودروی راننده اسپانیایی کشف شده است که باعث محدود شدن زمان او در پیست شد.

​همه ۲۰ راننده عصر امروز (شنبه) برای جلسه حیاتی تعیین خط (Qualifying) گرندپری مکزیکوسیتی به پیست باز خواهند گشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x