۶. میامی ، آمریکا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

تمرین آزاد اول (FP1): پیاستری در جریان تنها جلسه تمرینی گرندپری میامی ۲۰۲۵ ، از لکلرک و ورشتاپن پیشی گرفت.

اسکار پیاستری در تنها جلسه تمرینی روز جمعه برای گرندپری میامی ، با ثبت سریع‌ترین زمان، بالاتر از شارل لکلرک و مکس ورشتاپن قرار گرفت. این برتری پس از تصادف اولی برمن در اواخر جلسه رقم خورد؛ تصادفی که باعث نمایش پرچم قرمز شد و دورهای برخی رانندگان با لاستیک‌های سافت (نرم) را مختل کرد.

«از آنجایی که فرمت اسپرینت برای دومین بار در این فصل در پیست بین‌المللی میامی اجرا می‌شد، در تنها تمرین گرندپری میامی رانندگان تنها یک ساعت فرصت تمرین داشتند تا هم با پیست آشنا شوند (یا قلق آن را بدست آورند) و هم خودروهایشان را پیش از برگزاری تعیین خط اسپرینت در ادامه همان روز، تنظیم کنند.»

«به همین دلیل، زمانی که چراغ سبز در انتهای پیت لین (خط سرویس) در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی روشن شد، جنب و جوش زیادی به راه افتاد و اکثر رانندگان حاضر در پیست، آخر هفته خود را با زدن چند دور آرام و نه چندان سریع با لاستیک‌های ترکیبی مدیوم (متوسط) و هارد (سخت) پیرلی آغاز کردند.در دقایق ابتدایی، چند اتفاق یا مشکل جزئی نیز رخ داد؛ از جمله اینکه لاندو نوریس گزارش داد که ابزارهایی در کاکپیت (محل نشستن راننده) او جا مانده است (حادثه‌ای که قرار است پس از پایان جلسه توسط داوران یا ناظران مسابقه بررسی شود)، و یوکی سونودا نیز اشاره کرد که حس می‌کند ارتفاع صندلی‌اش ‘بسیار بالا’ است.»

ردهراننده زماناختلاف دورها
1 PIA1:27.12822
2 LEC1:27.484+0.356s22
3 VER1:27.558+0.430s20
4 SAI1:27.678+0.550s23
5 ALB1:27.955+0.827s25
6 HAD1:27.968+0.840s23
7 RUS1:28.058+0.930s26
8 TSU1:28.155+1.027s21
9 ANT1:28.227+1.099s28
10 ALO1:28.243+1.115s24
11 LAW1:28.374+1.246s21
12 NOR1:28.391+1.263s21
13 HAM1:28.556+1.428s20
14 HUL1:28.573+1.445s13
15 BOR1:28.771+1.643s19
16 BEA1:28.996+1.868s22
17 GAS1:29.084+1.956s22
18 OCO1:29.179+2.051s19
19 DOO1:29.357+2.229s22
20 STR1:29.362+2.234s21

حدود یک چهارم از زمان سپری شده در جلسه، این جورج راسل بود که با زمان ۱ دقیقه و ۲۸.۰۵۸ ثانیه با لاستیک‌های مدیوم، جایگاه اول را در اختیار داشت – این زمان با یک سر خوردن هیجان‌انگیز در پیچ‌های ۱۴ و ۱۵ به دست آمد – او سه دهم ثانیه جلوتر از نوریس و نیم ثانیه جلوتر از ورشتاپن بود که اندکی پس از پدر شدن در حال رقابت بود.این زمان در مقایسه با زمان‌های پول‌پوزیشن راننده هلندی در رویداد سال گذشته، ۱ دقیقه و ۲۷.۶۴۱ ثانیه در تعیین خط سرعت (اسپرینت) و ۱ دقیقه و ۲۷.۲۴۱ ثانیه در تعیین خط عادی بود، با این حال زمان زیادی برای بهتر شدن در دورهای پایانی جلسه با استفاده از نرم‌ترین لاستیک‌های قرمز رنگ باقی مانده بود.

پیش از آغاز آن دورها، نوریس بار دیگر دچار وحشت شد؛ زمانی که در زمان ترمزگیری برای پیچ هفدهم که یک پیچ تند (هیرپین) است، به استبان اوکون که به آرامی حرکت می‌کرد نزدیک شد و به زحمت از برخورد با او جلوگیری کرد – این حادثه نیز توسط مارشال‌ها برای بررسی پس از جلسه ثبت شد.
هنگامی که رانندگان بالاخره لاستیک‌های خود را به سافت تغییر دادند، در حالی که رکورد ذکر شده راسل همچنان بالاتر از هم‌تیمی‌اش کیمی آنتونلی، کارلوس ساینز از تیم ویلیامز و دو راننده مک‌لارن قرار داشت، جدول زمانی بار دیگر دستخوش تغییرات سریع در بخش‌های سبز و بنفش شد.
پیاستری با نزدیک شدن پرچم شطرنجی، با وجود برخورد جزئی با دیوار، به صدر جدول زمانی صعود کرد – صدرنشین مسابقات زمانی معادل ۱ دقیقه و ۲۷.۱۲۸ ثانیه ثبت کرد تا با اختلاف مناسبی بالاتر از لکلرک ، ورشتاپن و زوج ویلیامز، ساینز و الکس آلبون قرار گیرد.

با این حال، بسیاری از رانندگان پشت سر نتوانستند دورهای قابل قبولی با لاستیک نرم ثبت کنند، زیرا بیرمن در خروج از پیچ ۱۱ کنترل خودروی خود را از دست داد و با چرخش به دیوار پیچ ۱۲ برخورد کرد، در حالی که پنج دقیقه به پایان مانده بود و این اتفاق باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شد. راننده تازه‌کار (روکی) با ناراحتی از طریق رادیو گفت: «آه، رفیق – ببخشید.»با پایان یافتن زمان، خودروی صورتی روشن ایزاک هادجار از تیم ریسینگ بولز، شش نفر برتر را تکمیل کرد، و پس از او راسل (که بهترین زمانش با توجه به برخورد بیرمن با لاستیک مدیوم ثبت شد)، تسونودا و آنتونلی قرار گرفتند، در حالی که فرناندو آلونسو از استون مارتین در میان ۱۰ نفر برتر جای گرفت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x