۴. سخیر ، بحرین ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

“باید تحقیق کنیم” – ورشتاپن پس از جایگاه هفتم در تعیین خط بحرین ، از مشکلات ردبول “ناپایدار” پرده برداشت.

مکس ورشتاپن اذعان داشته که خودروی ردبول در طول تعیین خط برای مسابقه بحرین عملکرد ثابتی نداشته و همین امر باعث شده تا او نتواند نتیجه بهتری کسب کند و در جایگاه هفتم قرار بگیرد. او همچنین اشاره کرده که آخر هفته سختی را تا به اینجا سپری کرده است.

در حالی که به نظر می‌رسید مک‌لارن در طول جلسات روزهای جمعه و شنبه در فرم غالب قرار دارد، ورشتاپن فاصله‌ای با قهرمانان تیمی فصل قبل در جدول زمان‌ها داشت – و این موضوع بار دیگر در مرحله تعیین خط نیز ثابت شد، به طوری که قهرمان جهان مشکلاتی را با ترمزهای خود گزارش کرد و در نهایت در جایگاه هفتم Q3 قرار گرفت.

وقتی از ورشتاپن پرسیده شد که بیرون کشیدن سرعت از RB21 در طول این جلسه چقدر سخت بوده است، او پاسخ داد: “بله، سخت بود – فکر می‌کنم کل آخر هفته سخت بوده است.””به هر دلیلی با ترمزها مشکل داشتم، حس ترمزگیری هم همینطور، حس کاهش سرعت، بنابراین این چیزی است که باید بررسی کنیم. و بعد چسبندگی کلی، فکر می‌کنم، در طول دور، کاملاً ناپایدار بود، و البته این باعث می‌شود که درک اینکه دقیقاً از خودرو چه چیزی نیاز دارید بسیار دشوار شود، وقتی که به هر دلیلی به نظر نمی‌رسد بتوانیم لاستیک‌ها را به کار بیندازیم.”

ورشتاپن ادامه داد: “بنابراین، صادقانه بگویم، تلاش زیادی با تنظیمات انجام دادیم – چپ، راست، بالا و پایین! اما متاسفانه هیچ چیز واقعاً پاسخ روشنی به ما نداد، که البته کمی مایه تاسف است.

“ورشتاپن با نگاهی به مسابقه روز یکشنبه – که در آن پشت سر لندو نوریس قرار خواهد گرفت، کسی که نتوانست در دورهای پایانی Q3 با هم تیمی خود، اسکار پیاستری که به مقام اول رسید، رقابت کند – اعتراف کرد که نسبت به انتظارات خود از این رویداد مطمئن نیست.

ورشتاپن افزود: “اما البته من فقط به جلو نگاه می‌کنم – سعی می‌کنم حداقل از برخی خودروهای جلویی بهتر عمل کنم. معمولاً فکر می‌کنم مک‌لارن‌ها خیلی سریع خواهند بود، اما شاید بتوانیم دیگران را دنبال کنیم.”در سوی دیگر گاراژ ردبول، یوکی سونودا برای اولین بار پس از ارتقا به این تیم به Q3 راه یافت و این راننده ژاپنی با وجود امیدواری به نتیجه بهتر، از شروع مسابقه از جایگاه دهم راضی بود.

سونودا پس از پایان جلسه تعیین خط گرندپری بحرین گفت: “دور آخر من صادقانه بگویم یک معمای بزرگ بود. من چسبندگی زیادی احساس نکردم. منظورم این است که در پیچ 10 اشتباه نسبتاً بزرگی داشتم، اما فکر می‌کنم در مجموع با راهیابی به Q3 از آن راضی خواهم بود.”

سونودا افزود: “فکر می‌کنم با توجه به عملکرد امروزمان، احتمالاً آسان‌ترین خودرو نبود، اگر مکس را ببینید – او در جایگاه هفتم قرار گرفت که کمی غیرمعمول است. من ممکن است آن را بپذیرم و در Q3 باشم، اما بدیهی است که به عنوان یک راننده همیشه بیشتر می‌خواهید.

“تسونودا پس از مواجهه با یک آخر هفته چالش‌برانگیز در صخیر تا به اینجا، اعتراف کرد که در آستانه مرحله تعیین خط، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است زیرا او همچنان در حال تطبیق با خودروی جدید خود است.

این راننده ۲۴ ساله گفت: «در طول هفته، [اوضاع] مثل یک ترن هوایی بسیار بزرگ، پر از بالا و پایین بود. اگر فقط نتایج تمرین‌های آزاد را ببینید، من هیچ جا نبودم و فکر می‌کنم با در نظر گرفتن آن، این یک ریکاوری خوب بود.»او ادامه داد: «من هنوز فقط سعی می‌کنم عملکردی پیدا کنم که در پنجره‌ی ثابتی قرار بگیرم، در پنجره‌ای که این خودرو در آن کار می‌کند که نسبتاً باریک است، و من برای اینکه به طور مداوم در آن باشم، تلاش می‌کنم.»«اما صادقانه بگویم، عجله‌ای ندارم، این فقط دومین مسابقه است. این احتمالاً ششمین جلسه‌ی من است، بنابراین فکر می‌کنم تا اینجا پیشرفت خوبی بوده است. من فقط به کاری که دارم انجام می‌دهم ادامه خواهم داد.»

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x