اسکار پیاستری فاتح گرندپری بحرین

اسکار پیاستری راننده تیم فرمول یک مکلارن جایگاه اول گرندپری بحرین را بدست آورد
گرندپری بحرین که پر از هیجان و جذابیت برگزار شد با برتری اسکار پیاستری به پایان رسید ، جورج راسل و لاندو نوریس در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند
“پیاستری پس از شروع قدرتمندانه از جایگاه پُُل پوزیشن – با وجود خطای جرج راسل که راننده مرسدس در پیچ اول ترمزهایش قفل کرد – در دورهای بعدی پیشتازی محکمی را ساخت.
در حالی که لندو نوریس، همتیمی او، در ابتدا با مشکل مواجه شد (او به دلیل قرار نگرفتن در جایگاه صحیح در محفظه گرید، ۵ ثانیه جریمه زمان دریافت کرد) اما مکلارن ها بار دیگر در طول مسابقه عملکردی تحسینبرانگیز داشتند و این راننده بریتانیایی به پیشروی خود ادامه داد.
و هرچند موقعیت پیاستری با حضور ماشین ایمنی (Safety Car) در معرض تهدید قرار گرفت، این راننده ۲۴ ساله در ری استارت مسابقه بدون هیچ مشکلی فاصله گرفت و در دورهای بعدی بار دیگر شکاف خود را با رقیبان افزایش داد تا در نهایت با ۱۵ ثانیه پیشی گرفتن از خط پایان عبور کند.”
رده | راننده | زمان | امتیاز | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | PIA | 1:35:39.435 | 25 | |||
2 | RUS | +15.499s | 18 | |||
3 | NOR | +16.273s | 15 | |||
4 | LEC | +19.679s | 12 | |||
5 | HAM | +27.993s | 10 | |||
6 | VER | +34.395s | 8 | |||
7 | GAS | +36.002s | 6 | |||
8 | OCO | +44.244s | 4 | |||
9 | TSU | +45.061s | 2 | |||
10 | BEA | +47.594s | 1 | |||
11 | ANT | +48.016s | 0 | |||
12 | ALB | +48.839s | 0 | |||
13 | HUL | +53.472s | 0 | |||
14 | HAD | +56.314s | 0 | |||
15 | DOO | +57.806s | 0 | |||
16 | ALO | +60.340s | 0 | |||
17 | LAW | +64.435s | 0 | |||
18 | STR | +65.489s | 0 | |||
19 | BOR | +66.872s | 0 | |||
NC | SAI | DNF | ||||
راسل در نهایت دوم شد و در تعقیب هیجانانگیز پایانی نوریس مقاومت کرد، هرچند راننده مرسدس پس از گرندپری به دلیل احتمال تخلف در استفاده از DRS مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نوریس در پایان تنها ۰.۷۷۴ ثانیه با راسل فاصله داشت، یک جبران خوب از سوی راننده مکلارن پس از یک تعیین خط دشوار در روز شنبه.
شارل لکلرک با وجود رقابت خوب با نوریس برای کسب مقام سوم در مراحل پایانی، به مقام چهارم بسنده کرد. همتیمی او در فراری، لوئیس همیلتون، پنجم شد، در حالی که مکس ورشتاپن در لحظات پایانی و در شبی دشوار برای راننده ردبول که در هر دو پیتاستاپ خود مشکل داشت، جایگاه ششم را به دست آورد.
پیر گسلی با کسب مقام هفتم اولین امتیازات فصل را برای آلپاین به ارمغان آورد و استبان اوکون هشتم شد. به نظر میرسید استراتژی پیتاستاپ زودهنگام راننده هاس به ثمر نشسته است. یوکی سونودا نهم شد و اولیور بیرمن با کسب مقام دهم، به امتیازات هاس افزود.
کیمی آنتونلی با قرار گرفتن در رده یازدهم، تنها یک پله با کسب امتیاز فاصله داشت. این راننده تازهکار مرسدس پس از اینکه در اوایل مسابقه در جمع امتیازگیرندگان حضور داشت، جایگاه خود را از دست داد. الکس آلبون تنها راننده ویلیامز بود که مسابقه را به پایان رساند و در رده دوازدهم قرار گرفت. نیکو هالکنبرگ برای تیم کیک سائوبر رده سیزدهم را به دست آورد و ایساک هاجار از تیم ریسینگ بولز چهاردهم شد.
جک دوهان مسابقه را در رده پانزدهم به پایان رساند و تلاش او برای کسب اولین امتیازات فصلش همچنان ادامه دارد. فرناندو آلونسو با قرار گرفتن در رده شانزدهم برای استون مارتین عملکرد ناامیدکنندهای داشت. لیام لاوسون در رده هفدهم قرار گرفت. راننده ریسینگ بولز به دلیل برخورد با هالکنبرگ، ده ثانیه جریمه دریافت کرد.لانس استرول و گابریل بورتولتو به ترتیب در ردههای هجدهم و نوزدهم آخرین رانندگان ردهبندی شده بودند. کارلوس ساینز تنها رانندهای بود که به دلیل آسیب دیدگی وارده به ویلیامزش پس از برخورد با سونودا، از مسابقه کنارهگیری کرد.