۴. سخیر ، بحرین ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

آخرین تمرین گرندپری بحرین : اسکار پیاستری در صدر جدول

رانندگان تیم فرمول یک مک‌لارن جایگاه اول و دوم سومین تمرین گرندپری بحرین را بدست آوردند

اسکار پیاستری در سومین و آخرین جلسه تمرینی برای جایزه بزرگ بحرین پیشتاز شد، این راننده استرالیایی با اختلافی خیره‌کننده بیش از نیم ثانیه جلوتر از لاندو نوریس قرار گرفت، در حالی که چارلز لکلرک سوم شد.

در میان یک روز گرم و آفتابی دیگر در صخیر – با دمای هوای 33 درجه سانتیگراد – رانندگان در ساعت 15:30 به وقت محلی برای آخرین فرصت برای تنظیم دقیق خودروهای خود و آماده شدن برای تعیین خط شروع مسابقه، که روز شنبه غروب برگزار می شود، به پیست بازگشتند.

با روشن شدن چراغ سبز، شروعی آرام رقم خورد و تنها اولی برمن از تیم هاس با لاستیک سخت به پیست رفت، در حالی که افرادی مانند نوریس و مکس ورشتاپن در پیت لین با اعضای تیم‌های خود مشغول گفتگو بودند.به زودی برمن و هم تیمی‌اش استبان اوکون، و خودروهای فراری لوئیس همیلتون و لکلرک که هر دو از لاستیک نرم استفاده می‌کردند، به پیست پیوستند. و با گزارش برمن مبنی بر اینکه تفاوت چسبندگی بین جلسات روز و شب “دیوانه‌وار” است، به نظر می‌رسید که شرایط دشوار تجربه شده در تمرین اول روز جمعه دوباره حاکم شده است.

ردهراننده زماناختلاف دورها
1 PIA1:31.64613
2 NOR1:32.314+0.668s18
3 LEC1:32.480+0.834s19
4 RUS1:32.827+1.181s13
5 ANT1:32.916+1.270s12
6 GAS1:32.974+1.328s18
7 HAD1:33.023+1.377s15
8 VER1:33.027+1.381s13
9 SAI1:33.092+1.446s15
10 HAM1:33.111+1.465s18
11 OCO1:33.240+1.594s17
12 DOO1:33.347+1.701s18
13 LAW1:33.370+1.724s14
14 ALO1:33.548+1.902s18
15 ALB1:33.753+2.107s16
16 BEA1:34.335+2.689s18
17 STR1:34.363+2.717s16
18 BOR1:34.518+2.872s16
19 HUL1:34.636+2.990s7
20 TSU1:34.965+3.319s15

در حالی که بیشتر رانندگان برای دورهای ابتدایی خود لاستیک نرم یا سخت را انتخاب کردند، آلپاین با انتخاب لاستیک متوسط از این روند پیروی نکرد. اما این پیاستری بود که در نیمه راه جلسه با لاستیک نرم پیشتاز شد، راننده مک‌لارن با ثبت زمان 1:33.324 در سریع‌ترین دور قرار گرفت و چهار دهم ثانیه از هم تیمی خود نوریس و فرناندو آلونسو از استون مارتین که سوم بود، جلو افتاد.در همین حال، ورشتاپن دور سریع خود را پس از خارج شدن از پیست متوقف کرد و برای انجام برخی تغییرات در تنظیمات ردبول خود به پیت لین بازگشت، در حالی که جورج راسل با 30 دقیقه باقی مانده به پایان جلسه به پیست آمد، به نظر می‌رسید که این راننده بریتانیایی ترجیح داده منتظر خنک‌تر شدن هوا بماند.

نیکو هالکنبرگ دچار مشکل شد و مجبور شد خودروی کیک ساوبر خود را در پیچ 8 متوقف کند و قبل از اعلام یک خودروی ایمنی مجازی کوتاه، پرچم‌های زرد را به اهتزاز درآورد.

با به اهتزاز درآمدن پرچم‌های سبز و افزایش سرعت، ورشتاپن ، به رتبه دوم صعود کرد.
یک مشکل غیرعادی برای لکلرک رخ داد زیرا یکی از آینه‌های بال خودروی فراری او در حال پرواز دیده شد. در همین حال، لیام لاوسون از سبقت راسل از او ناراضی بود و راننده ریسینگ بولز به مهندس خود گفت که این حرکت “بسیار آزاردهنده” بوده است.
با صحبت از راسل، این راننده بریتانیایی برای لحظه‌ای پس از چرخش در پیچ 10، پرچم‌های زرد را به اهتزاز درآورد، قبل از اینکه اعلام کند که شرایط “کمترین میزان چسبندگی” را که تا به حال در یک خودروی F1 تجربه کرده است، ارائه می‌دهد.

با نزدیک شدن به پایان زمان جلسه، توجهات به دورهای سریع معطوف شد و ثبت زمان‌های سریع متعدد، به سرعت ترتیب رانندگان در جدول زمان‌ها را تغییر داد. پس از این تحولات، پیاستری با ثبت زمان چشمگیر 1:31.646 ثانیه، معیار قابل توجهی را تعیین کرد – و در حالی که دیگران تلاش کردند تا او را به چالش بکشند، هم تیمی‌اش نوریس همچنان با اختلاف 0.668 ثانیه در رتبه دوم نزدیک‌ترین رقیب او بود.لکلرک تنها راننده دیگری بود که در رتبه سوم، با اختلافی کمتر از یک ثانیه با پیاستری قرار گرفت، در حالی که راسل و کیمی آنتونلی با خودروهای مرسدس به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. پیر گسلی با خودروی آلپاین در رتبه ششم چشمگیر ظاهر شد، در حالی که ایساک هادجار از ریسینگ بولز، ورشتاپن ، کارلوس ساینز از ویلیامز و همیلتون ده رتبه برتر را تکمیل کردند.

اوکون پیشتاز تیم هاس در رتبه یازدهم بود، پس از او جک دورهان از آلپاین، لاوسون، آلونسو و الکس آلبون از ویلیامز قرار داشتند. برمن در رتبه شانزدهم قرار گرفت و لنس استرول از استون مارتین و بورتولتو در رتبه‌های هفدهم و هجدهم قرار گرفتند، در حالی که هالکنبرگ پس از ناتوانی در بازگشت به پیست، نوزدهم شد. یوکی تسونودا نیز در رتبه بیستم برای ردبول قرار گرفت.
با اتمام آخرین جلسه تمرینی آخر هفته، رانندگان و تیم‌ها آخرین فرصت را برای بحث و بررسی خواهند داشت قبل از اینکه در ساعت 19:00 به وقت محلی برای تعیین خط شروع مسابقه به پیست بازگردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x