۷. ایمولا ، ایتالیا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

مکس ورشتاپن فاتح گرندپری ایتالیا

مکس ورشتاپن توانست با یک مسابقه بدون نقص جایگاه اول گرندپری ایتالیا را بدست آورد

“مکس ورشتاپن در گرندپری امیلیا-رومانیا به دومین پیروزی چشمگیر فصل خود دست یافت. راننده هلندی در شروع مسابقه جایگاه اول (P1) را از آن خود کرد و سپس در بعد از ظهری پر اتفاق که شامل مراحل خودروی ایمنی مجازی و خودروی ایمنی کامل بود، موقعیت خود را جلوتر از دو خودروی مک‌لارن حفظ کرد.” و فاتح گرندپری ایتالیا شد

مسابقه به شکلی هیجان‌انگیز آغاز شد؛ در حالی که اسکار پیاستری که در پول پوزیشن قرار داشت در ابتدا شروع خوبی داشت، اما ورشتاپن در پیچ تامبورلو سبقت خیره‌کننده‌ای انجام داد و قهرمان جهان در دورهای بعدی پیشتاز شد و برتری خود را افزایش داد.سپس پیاستری به تعدادی از رانندگان پیوست که زودتر پیت استاپ انجام دادند و در دور ۱۴ برای تایر هارد توقف کرد، اما به نظر نمی‌رسید این تصمیم برای راننده استرالیایی نتیجه‌بخش باشد، زیرا ورشتاپن در پیست ماند تا برتری خود در جایگاه اول را بیشتر کند.در حالی که این سوال مطرح بود که استراتژی یک توقف بهتر است یا دو توقف – با توجه به اینکه حدود نیمی از رانندگان پس از توقف زودهنگام نیم دیگر در پیت، بیرون مانده بودند – با اعلام خودروی ایمنی مجازی در دور ۲۹ پس از اینکه استبان اوکون با هاس خود روی چمن رفت، اوضاع دگرگون شد.

PosDriverTime/retiredPts
1 VER1:31:33.19925
2 NOR+6.109s18
3 PIA+12.956s15
4 HAM+14.356s12
5 ALB+17.945s10
6 LEC+20.774s8
7 RUS+22.034s6
8 SAI+22.898s4
9 HAD+23.586s2
10 TSU+26.446s1
11 ALO+27.250s
12 HUL+30.296s
13 GAS+31.424s
14 LAW+32.511s
15 STR+32.993s
16 COL+33.411s
17 BEA+33.808s
18 BOR+38.572s
NC ANTDNF
NC OCODNF

این به رانندگانی که هنوز توقف نکرده بودند اجازه داد بدون از دست دادن زمان زیادی به پیت بروند – و این مهمتر از همه شامل ورشتاپن می‌شد که قبل از بازگشت به پیست با برتری خیره‌کننده حدود ۲۰ ثانیه‌ای نسبت به نوریس در جایگاه دوم، پیت کرد.اما هیجان بیشتری در ادامه وجود داشت؛ زمانی که به دلیل مشکل خودروی کیمی آنتونلی با مرسدسش در دور ۴۶، خودروی ایمنی وارد پیست شد و به ورشتاپن اجازه داد دوباره پیت کند – نوریس نیز همین کار را انجام داد، در حالی که دیگر خودروی مک‌لارن پیاستری این کار را نکرد و این سوال را ایجاد کرد که آیا تیم پاپایا (مک‌لارن) پس از شروع مجدد به راننده بریتانیایی اجازه خواهد داد از هم‌تیمی خود جلو بیفتد.

شروع مجدد توسط ورشتاپن بی‌نقص انجام شد و او چهارمین پیروزی متوالی در ایمولا را در چهارصدمین گرندپری ردبول به دست آورد – در حالی که، شش ثانیه پشت سر او، نوریس برای جایگاه دوم از پیاستری سبقت گرفته بود و راننده استرالیایی سپس توانست لوئیس همیلتون را که پس از مشکلات فراری در تعیین خط، رانندگی ریکاوری خوبی داشت، در جایگاه چهارم پشت سر خود نگه دارد.

الکس آلبون با کسب جایگاه پنجم، روند خوب ویلیامز را ادامه داد. او در نبردی سرسختانه در اواخر مسابقه با شارل لکلرک از فراری پیروز شد و راننده موناکویی را در جایگاه ششم قرار داد. جورج راسل نیز به عنوان تنها راننده مرسدس که پس از بازنشستگی آنتونلی مسابقه را به پایان رساند، هفتم شد، در حالی که کارلوس ساینز با کسب جایگاه هشتم، به مجموع امتیازات ویلیامز اضافه کرد.

ایساک هاجار برای تیم ریسینگ بولز نهم شد که عملکرد قابل توجه دیگری از این راننده تازه‌کار بود، و یوکی تسونودا با بالا آمدن تا جایگاه دهم، آخرین امتیاز موجود را کسب کرد و شاید این موضوع کمی تسکین‌بخش برای راننده ردبول پس از تصادف شدیدش در تعیین خط روز شنبه بود.فرناندو آلونسو در روزی که به نظر می‌رسید استون مارتین عقب‌نشینی کرده است، دوباره از کسب امتیاز بازماند و یازدهم شد، همچنین نیکو هولکنبرگ نیز فرصت کسب جایگاه در بین ده نفر برتر را از دست داد و دوازدهم شد. پیر گاسلی برای آلپین سیزدهم شد، جلوتر از لیام لاوسون از ریسینگ بولز و لنس استرول از استون مارتین.

فرانکو کولاپینتو در اولین مسابقه خود با آلپین شانزدهم شد، در حالی که اولی برمن با هاس و گابریل بورتولتو با کیک سائوبر به ترتیب در جایگاه‌های هفدهم و هجدهم قرار گرفتند و مسابقه را به پایان رساندند، با اوکون و آنتونلی که دو راننده بازنشسته در ایمولا بودند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x