۲۲. لاس‌وگاس ، آمریکا ۲۰۲۳اخبارردبولمسابقات 2023

ر‌دبول رکورد مرسدس بنز را در لاس وگاس شکست

این بیستمین برد فصل برای کریستین هورنر و تیم فرمول یک ردبول در گرندپری لاس وگاس بود – که رکورد طولانی مرسدس از سال 2016 را شکست

هنگامی که ردبول شانس تداوم شکست ناپذیری خود را در سال 2023 پس از شکست در سنگاپور از دست داد، توجه به رکوردهایی معطوف شد که هنوز هم می توانست به دست آورد.

یکی از آنها بیشترین برد یک تیم در یک فصل بود – با معیار موجود 19 از 21 مرسدس که در سال 2016 با W07 ثبت شد.

تنها دو مسابقه ای که در آن سال برنده نشد در اسپانیا بود که لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ در دور اول تصادف کردند و در مالزی که موتور همیلتون از کار افتاد. مکس ورشتاپن و دنیل ریکاردو به ترتیب بردهای ردبول را کسب کردند.

این معیار بود، اما رکورد اکنون به خودروی فرمول یک ر‌دبول RB19 منتقل شده است، که از نظر آماری به بهترین خودروی فرمول یک در تمام دوران تبدیل شده است.

پیروزی ورشتاپن در لاس وگاس بیستمین برد برای ر‌دبول بود – و در حالی که در فرمول 1 جدید تعداد مسابقات بیشتری نسبت به 20 سال پیش که 16 مسابقه بود وجود دارد.

با 20 برد از 21 مسابقه به فینال ابوظبی – مسیری که در سه مسابقه گذشته در آن برنده شده است – ردبول در حال حاضر درصد برد 95.23 درصدی دارد. اگر در ابوظانی برنده شود، این رقم به 95.45 درصد خواهد رسید.

این تیم همچنین رکورد بیشترین امتیاز توسط یک سازنده در یک فصل را شکسته است، در حال حاضر 822 امتیاز را در اختیار دارد، با 44 امتیاز در ابوظبی برای مجموع 866 امتیاز در سال. رکورد قبلی مرسدس در سال 2016، 765 بوده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x