اخبارقوانین

پرچم های فرمول یک: هر پرچم در فرمول یک به چه معناست؟

فرمول یک دارای طیف وسیعی از پرچم های مختلف است که ممکن است در طول مسابقه ظاهر شوند و همه معنای خاص خود را دارند.

هنگامی که رانندگان فرمول یک در مسیر و در گرماگرم نبرد هستند، کمک بصری یک پرچم حیاتی است، طراحی آن وضعیت را روشن می کند، خواه دستور دادن به یک راننده، دادن هشدار در مورد خطر، و اجازه دادن به آنها. اطلاع از وضعیت پیست یا اطلاع از وضعیت جلسه ای که در آن مسابقه می دهند.

فهمیدن معنی هر پرچم مختلف همیشه آسان نیست، به خصوص از آنجایی که برخی از آنها رایج تر از سایرین هستند، بنابراین ما این راهنما را برای کمک به شما در شناخت پرچم های مختلف فرمول یک و آنچه که آنها نشان می دهند، گردآوری کرده ایم.

پرچم زرد

پرچم زرد برای هشدار دادن به رانندگان در مورد خطر در مسیر یا نزدیک به آن استفاده می شود، اما معنای آن در واقع بسته به اینکه یک یا دو پرچم زرد به اهتزاز در می آید متفاوت است.

اگر تنها یک پرچم زرد است، همانطور که در قوانین ورزشی FIA توضیح داده شده است، رانندگان باید “سرعت خود را کاهش دهند، سبقت نگیرند، و آماده تغییر جهت باشند” زیرا “خطری در کنار یا بخشی از پیست وجود دارد”.

اگر راننده نتواند ثابت کند که از منطقه ای که پرچم زرد در آن به اهتزاز در می آید با سرعت کم عبور کرده است، با خطر مجازات روبرو می شود.

اما تکان دادن یک جفت پرچم زرد به این معنی است که “سرعت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، سبقت نگیرید و آماده تغییر جهت یا توقف باشید” زیرا “خطری وجود دارد که به طور کامل یا جزئی مسیر را مسدود می کند و/یا مارشال ها در حال کار در پیست یا در کنار مسیر هستند. ‘.اگر یک راننده در طول تمرین یا مقدماتی در یک “دور سرعتی” باشد، باید نشان دهد که تلاش نکرده است آن زمان را با سرعت مورد نظر خود تکمیل کند.

پرچم قرمز

یک پرچم قرمز نشان داده می شود که نشان دهد مسابقه به حالت تعلیق درآمده است، در این مرحله رانندگان باید سرعت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و به پیت لین بازگردند.

سبقت گرفتن اکیدا ممنوع است و همچنین بیهوده است، زیرا اگر جلسه از سر گرفته شود، این کار را با رانندگان به ترتیبی که در زمان نشان دادن پرچم های قرمز انجام می دادند، انجام دهند.پرچم قرمز به رانندگان هشدار داده است که در مسیر بازگشت به پیت‌ لین با احتیاط ادامه دهند، زیرا ممکن است مسیر “به طور کامل مسدود شود” و “وسایل نقلیه خدماتی ممکن است در پیست باشند”.و همچنین در پاسخ به حوادث، اگر در آن نقطه تصور شود که مسیر برای ادامه جلسه امن نیست،

ممکن است یک پرچم قرمز نیز توسط شرایط آب و هوایی فعال شود.

پرچم سبز.

پرچم سبز به عنوان یک علامت کاملاً واضح عمل می کند و نشان می دهد که هر حادثه ای که باعث یک یا دو پرچم زرد شود اکنون حل شده است و مسیر پیست بدون مشکل هست.

در این مرحله تمرین یا مسابقه در شرایط عادی از سر گرفته می شود.

پرچم آبی

هنگامی که راننده ای در حال آماده شدن برای “لپ کردن”(یک دور کامل از راننده اخری جلو افتادن) دیگری در یک مسابقه است، در این صورت به راننده ای که در شرف یک دور عقب افتادن است پرچم آبی نشان داده می شود و به آنها دستور می دهد تا به ماشین نزدیک شده اجازه عبور دهند. “در اولین فرصت”

اگر راننده ای سه پرچم آبی را پشت سر هم نادیده بگیرد، خطر جریمه شدن را دارد.

هنگامی که این پرچم ثابت نگه داشته می شود. پیت لین و ماشین دیگری در پیست نزدیک می شود.

پرچم زرد و قرمز

این پرچم به جای تکان دادن ثابت نگه داشته می شود و نشان دهنده تغییر در سطح مسیر است.معمولاً به راننده هشدار می دهد که روغن یا آب در مسیر جلوتر از پرچم وجود دارد، به این معنی که سطح چسبندگی آن کاهش می یابد و بنابراین خطر از دست دادن کنترل خودرو بدون احتیاط افزایش می یابد.

پرچم سیاه و سفید

طراحی این پرچم آن را به صورت مورب تقسیم می کند که یک قسمت مشکی و یک قسمت سفید دارد.برای هشدار دادن به راننده برای رفتار غیر ورزشی استفاده می شود، پرچم بدون حرکت نگه داشته می شود، همراه با نمایش شماره راننده برای شناسایی گیرنده اخطار.

اگر راننده ای پس از دیدن پرچم سیاه و سفید رفتار خود را تغییر ندهد، مرحله بعدی عمل جریمه خواهد بود.

پرچم مشکی و نارنجی

وقتی خودرویی دچار مشکل مکانیکی می‌شود که «احتمالاً خود یا دیگران را به خطر می‌اندازد»، پرچم مشکی و نارنجی با پس‌زمینه مشکی با دیسک مرکزی نارنجی نشان داده می‌شود تا به راننده دستور دهد تا در دور بعدی به پیت لین بیاید. پرچم با شماره آن راننده برای شناسایی همراه خواهد بود.اگر تیم بتواند آن مشکل را تا حد رضایت بخشی برطرف کند، راننده ممکن است دوباره به پیست ملحق شود.

پرچم‌سیاه

یک منظره نادر در فرمول یک ، خوشبختانه برای رانندگان، زیرا پرچم سیاه به معنای محرومیت از جلسه است.پرچم در کنار شماره راننده ای که برای آن در نظر گرفته شده نشان داده می شود و به آنها دستور می دهد که فوراً به پیت لین بازگردند و به درگیری خود پایان دهند.

پرچم سفید

پرچم سفید برای هشدار به رانندگان استفاده می شود که یک وسیله نقلیه آهسته در جلو هستند، مانند خودروهای خدماتی یا ماشین پزشکی.همچنین در پایان یک جلسه تمرین استفاده می شود، جایی که معمولا رانندگان دوست دارند در یک شکاف شبکه توقف کنند و استارت خود را قبل از مسابقه تمرین کنند.

پرچم شطرنجی

همه شما این یکی را می دانید! این پرچم به اهتزاز در می آید تا نشان دهد که هر جلسه، چه تمرین، چه تعیین خط یا یک مسابقه در فرمول یک به پایان رسیده است.برای راننده ای که در یک جایزه بزرگ به مقام اول می رسد، این بهترین منظره است، زیرا به این معنی است که آنها برنده هستند.

4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x