اخبارقوانین
موضوعات داغ

قوانین تعیین خط و تمرینات فرمول یک

این فقط مسابقه نیست که هیجان انگیز است، دورهای تعیین خط (پول پوزیشن) فرمول یک نیمی از هیجان قبل از مسابقه بزرگ را تشکیل می دهند

“آره. می شنوید که برخی از رانندگان می گویند که تعیین خط، هیجان انگیزترین بخش آخر هفته مسابقه آنهاست، زیرا زمانی است که آنها واقعاً می توانند ببینند چقدر سریع می توانند پیش برودند.

 این برای رانندگان – و طرفداران – آدرنالین زیادی دارد، زیرا دورهای ماشین باید عالی باشد و آنها تا آنجا که می توانند سریع پیش می روند تا سعی کنند تا جایی که ممکن است مسابقه را از جایگاه جلوتری شروع کنند. 

تعیین خط در فرمول یک دقیقا چگونه است؟

تعیین خط یا پول پوزیشن در زمان یک ساعت انجام میشود و دارای سه مرخله می‌باشد.

در مرحله اول پول پوزیشن – که Q1 نام دارد – همه رانندگان 18 دقیقه فرصت دارند تا به پیست بیایند و سریعترین زمان خود را ثبت کنند. در پایان آن دوره، ۵ خودروی کندتر حذف می شوند و ۱۵ خودروی باقی مانده راهی مرحله بعدی می شوند.

«زمان‌های ماشین‌های باقی‌مانده که به مرحله دوم پول پوزیشن راه یافته‌اند،حذف می‌شوند و همان اتفاق دوباره در یک جلسه ۱۵ دقیقه‌ای به نام Q2 (مرحله دوم پول پوزیشن) تکرار می‌شود.

این بخش نیز راننده‌ها سریعترین دور خود را می‌زنند و در پایان Q2 تعداد ۵ اتومبیل دیگر که کندترین دورها را زده‌اند، حذف می شوند و سریع ترین اتومبیل ها که ۱۰ عدد هستند به مرحله سوم یا Q3 راه پیدا می کنند.

مرحله سوم :رانندگان در یک جلسه 12 دقیقه ای دیگر به نام Q3 رو در روی هم قرار می گیرند – معمولاً هر اتومبیل سعی می کند دو دور سریع را ثبت کند.  سریع‌ترین خودرو جایگاه اول را در شروع مسابقه دارد.

،سپس در روز مسابقه ماشین‌ها به ترتیب سریع‌ترین زمان‌های خود از 1 تا 20 صف می‌کشند.

اهمیت زمان خوب در تعیین خط فرمول یک چیست؟

هرچه زمان سریعتری در تعیین خط دور بزنید، مسابقه را در جایگاه بالاتری شروع خواهید کرد. این در مسیرهای خاصی – مانند موناکو یا آلبرت پارک در استرالیا – که سبقت گرفتن در طول مسابقه چالش برانگیزتر است، واقعاً مهم است.

جلسات تمرین فرمول یک

قوانین تمرین F1

طبق قوانین، یک راننده نمی تواند بدون شرکت در حداقل یک جلسه تمرین در مسابقه شرکت کند، بنابراین بسیار مهم است که آنها برای تمرین حاضر شوند. فرمول یک ورزش منحصربه‌فرد است، زیرا رانندگان نمی‌توانند در خانه تمرین کنند – آنها نمی‌توانند فقط سوار یک خودروی فرمول یک شوند و آن را به حذکت درآورند.

 به منظور کاهش هزینه ها، آزمایش در بین مسابقات به شدت محدود است.

در نتیجه جلسات تمرین برای رانندگان مهم است که ریتم خود را پیدا کنند. شما می شنوید که آنها در مورد تنظیمات خود یا یافتن تعادل صحبت می کنند. همه اینها در مورد این است که آنها در ماشین احساس راحتی کنند و سپس در طول تعیین خط و مسابقات بیشترین عملکرد را از آن به دست آورند.

دلیل اصلی دیگر اهمیت جلسات تمرین در فرمول 1 این است که به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا تمام قطعات و قطعات جدیدی را که در کارخانه‌های خود طراحی کرده‌اند را امتحان کنند و اساساً برای اینکه ببینند آیا قطعه جدید باعث افزایش عملکرد می‌شود یا خیر. تیم‌هایی را خواهید دید که در طول تمرین بال‌های جلوی جدیدی را امتحان می‌کنند تا ببینند که آیا برای افزایش سرعت و عملکرد کمک می‌کنند یا نه.

همچنین فرصتی برای رانندگان و تیم‌ها است تا لاستیک‌ها را درک کنند و ببینند که چگونه در آن پیست کار می‌کنند – به‌ویژه که تامین‌کننده لاستیک پیرلی لاستیک‌های مختلفی را به هر گرندپری می‌آورد.»

جلسات تمرین فرمول 

سه جلسه تمرین در آخر هفته F1 وجود دارد. یکی در صبح جمعه – معروف به P1 – و یکی بعد از ظهر جمعه به نام P2. که هر دو جلسه 90 دقیقه طول می کشند، پس از آن آخرین جلسه تمرین یک ساعته – به نام P3 – قبل از دورهای تعیین خط در روز شنبه برگزار می شود.

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Javad Amini

طبق قانون جدید که فکر کنم از سال ۲۰۲۱ اعمال شده، هر جلسه تمرین به مدت ۶۰ دقیقه خواهد بود؛ نه ۹۰ دقیقه.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x